Fel färg....?

SOL!
   Igår kom den efterlängtade solen till slut fram! Dessvärre blev det inte mycke sol för min del, för gårdagen ägnade jag antingen i frisörstolen eller på bussen.
Kl. 9 åkte jag med bussen till Skelet, klev av vid min kära systers lägenhet och kilade till henne och hälsade på. Vi käkade sen drog vi in till stan. Jag hade tid hos frissan kl. 13.
   Det var färgning och klippning av luggen jag skulle göra. Det är skönt att kunna se ordentligt igen, nu när luggen är kortare, men jag vet inte vad jag ska säga om färgen. Jag blev väldigt röd/orange, vilket betyder = INTE alls vad jag hade tänkt mig. Men, samtidigt är det lite roligt, lite annorlunda för att vara jag. Tyvärr har jag dock redan märkt att vissa av mina kläder inte matchar med hårfärgen, sen ser jag lite blek ut i den också. Eller, blek är jag väll alltid, men att bli ännu blekare, kanske inte är så bra.
   Jag sitter nu och försöker komma på vad jag ska göra. Jag har inte råd just nu att gå till frissan för att göra om det!
Jag och min frisör pratade om det där igår, att om man inte är nöjd så ska man gå tillbaka till frisören och säga det. Alltså, jag kan ju inte klaga på frisören, för färgningen blev ju inte dålig, inte fläckig eller så, men jag gillar ju bara inte färgen. Gills det då som anledning för att gå tillbaka?

   I alla fall. Efter att jag varit hos frissan igår så åkte jag med bussen till Luleå. Det är en väldigt dryg väg att åka faktiskt. Tåg är ju inte så mycke roligare, om man går efter det man ser utanför fönstret, för då är det ju bara träd träd och träd. Men, tåg är i alla fall skönare, mer bekvämt.
Hur som helst. Peter är på universitetet nu och har lektion. Och här sitter jag. Det är sol, men det verkar blåsa en del. Jag ska nog ta å kila ut på en promenad snart i alla fall, kanske gå till ICA och handla någonting till middag, om jag bara kommer på vad vi ska äta. Just nu har jag ingen idé.

Idag är det bara en vecka kvar innan jag är framme i USA! Det känns ju heeelt galet!
Åh! så kul det ska bli att träffa min älskade, saknade vän! Sen hoppas jag att det är varmt där också! Jag vill ha värme och sol! Inte snö och blåst!

Tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag tycker verkligen du ska gå tillbaka till frissan. Om man inte är nöjd och det inte blev som man ville då har man rätt att få det tillfixat. Men det handlar om att våga. Jag har inte vågat...än. Man är för mesig ibland.. :)
Puss!

2008-04-17 @ 17:06:40

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0