Lite blandat

   Förra helgen hade jag någonting bra att skriva i min blogg... När jag satte mig ner för att göra det funkade inte sidan, så det gick inte, och nu minns jag inte vad det var jag skulle skriva.

   Jag har hur som haver varit hos min Peter  mellan  tisdag kväll till iafton. UNDERBART!
Och imorse, eller idag när Peter kom hem från skolan så kom han och kröp ner brevid mig där jag låg och kollade på tv, och gav mig en ask med chokladhjärtan. Idag (4/4) har vi nämligen 3 månader. :) Åhh!! så rar!!

   Åkte hem i afton, så när jag var framme i Jörn gick jag hem och bytte om, sen traskade jag vidare till EFS där det är ungdosmhelg. Ikväll var det ett litet möte, och sen en massa lekar och snääääks.
Jag har skrattat så otroligt mycke ikväll. kanske för att jag är lite trött, men sen var det personer där som är så otroligt roliga!
Imorgon fortsätter ungdomshelgen i slalombacken på Storklinta. Jag vet inte om jag kommer orka fara dit. Vi får se.

   På det där lilla mötet som vi hade på EFS berättade Markus Fredlander en bra grej. Han berättade om Lejonkungen. Nu har ju jag bara sett den typ en gång, och det var när den var typ ny, så jag minns inget av den själv, men jag skriver vad han sa.
Han berättade kort om filmen, och sa att Simba en gång fick se sin döda far Mufasa. Mufasa talade till Simba och sa "Du är mer än vad du har blivit". (stämmer det, eller minns jag fel?)
Det är en bra liknelse på oss människor. Om vi är Simba och Gud är Mufasa.
Gud skapade oss som han ville ha oss, och vi är ju faktiskt kungens barn!
Det är något man bör komma ihåg! Vi är faktiskt mer än vad vi tror att vi är! Vi är perfekt skapade, och vi är kungens barn! Vi har bara svårt att se oss själva som det, och vi gör oss lätt mycke mindre. Men Gud säger nog till oss som Mufasa "Du är mer än vad du blivit".
  
   Vi ska inte vara durkslag, som Lisa då sa. När vi får en komplimang är det lätt att den silas bort, medans kritik eller andra mindra bra grejer stannar kvar och torkar fast i durkslaget. Det kan i alla fall jag känna igen mej i...

   Nää.. den här bloggen blev inte så välformulerad, men det får duga med tanke på i vilket skick jag är nu. Är helt slut, och har ont i magen och längtar bara till min sköna säng! så, nu ska jag inta den så får vi se om jag orkar mig iväg till Storklinta imorgon eller ej.

Hoppas allt är bra med du!
Bless!!



Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0