Dagens goda gärning

Igår åkte jag med bussen direkt efter jobbet till stan. När jag satte mig, upptäckte jag hur slut jag verkligen var!
Denna vecka har inte innehållit så mycke sömn, eftersom jag haft så mycke hosta på kvällarna - att jag inte kunnat somna, och att jag på det också började jobba 7 varje dag. Eller, inte igår. Då började jag halv 7 istället.
Så, jag slumrade en stund på vägen till stan, otroligt skönt! Då gick ju resan även mycke snabbare!

Väl på stan gick jag och letade en ny vinterjacka.... men, utan resultat. Det är mycke rea på jackor nu, men det är typ ullkappor å sånt. Men en sån har jag ju redan...
Hittade en jacka på Intersport som var jättefin! superfin modell, vit och snygg, å jätteskön!! MEN, den passade inte mig över huvutaget!!! Den satt inte bra nånstans!! Så surt!
När jag gav upp jackletandet så begav jag mig till min lägenhet. Åt middag, städade undan lite, sen kom min kusin Betty, med hennes kusin Miriam.
Oj en så mysig kväll det blev! Idol-finalen med glögg och pepparkakor, skumtomtar och massor med skratt!
Grattis till Kevin! En värdig vinnare!

För att återgå till sömn, så beslöt jag mig igår för att sova ut en stund... jag ställde väckarn på 10, mest bara för att...
Jag vaknade kl. 12.20 och hade inget minne av att den hade ringt!! Så, nu känner jag mig utvilad!

Så till dagens goda gärning!
När jag äntligen vaknat till, så bestämde jag mig för att gå mot bussen redan klockan 14, även om bussen inte skulle gå förrän 14.30. Att gå raskt in till stan tar ca 10 minuter, så jag visste egentligen inte varför jag  skulle gå så tidigt....
När klockan var  någon minut efter 2 begav jag mig in mot stan. När jag kom till JT:s blev jag stoppad av 3 utlänska killar. Han som började prata höll i en mobil, och sträckte den till mig och bad att jag skulle prata med den i andra ändan.
Lite förvirrat tog jag emot telefonen och lyssnade på den nästan upprörda kvinnan. Hon babblade på om nån telefon i nån driva, och att "hur kunde dom veta att det var hans?", morön, och allt möjligt! Till slut var jag tvungen att be henne ta allt igen, för jag fattade INGENTING!
Det var alltså så att hennes man hade hittat en mobil i en snödriva på morön. Han hade tagit hem den, och sen dess hade det ringt, nästan oavbrutet i den hittade mobilen. Till slut hade dom svarat för att säga till den som ringde att mobieln hade hittats, att ägaren hade tappat den.
Han som ringde påstod sig vara ägaren.... Hon var upprörd när jag pratade med henne eftersom han som sa sig vara ägaren inte kunde förklara hur den såg ut. (killen var inte så bra på svenska, och det var därför han bad mig prata i telefon åt honom.)
jag började då fråga killen vad mobilen hade för märke, vilken färg den var, och om den hade nått annat utmärkande på mobilen. Allt han svarade stämde in på den kvinnan hade hemma hos sig.
Så, jag skrev upp adressen hon gav mig, lämnade den till killarna och önskade dom lycka till.
Jag kunde verkligen se en lättnad i killens ansikte när jag lämnade över adressen. Då blev jag glad!
Det coola var, att när jag lämnade dom och började gå in mot stan igen, så stod klockan på 14.19, så jag hade precis den tid jag behövde för att hinna med min buss i godan ro!
Så nu tror jag att jag vet varför jag skulle gå dom där 20 minutrarna tidigare.....

Jag ska snart bege mig till sporthallen här i Jörn, och heja på mina kompisar som förhoppningsvis fortfarand är med i matchen. Det är Lussecuppen här i Jörn, alltså en stor innebandyturnering, kan gissa typ som Duvan Cup i Lycksele. Fast utan fotbollsmål och lite mer hemvändardag.
Jag har hört talats om att min gamla klasskompis Jonas ska vara med och spela! Han bor och pluggar i luleå, så vi ses inte så ofta. Så jag ser fram emot att träffa honom  nu då. Och alla andra som kommer hem också såklart!

Hoppas ni haft, och får en fortsatt bra dag!
take care!! kramar

Kommentarer
Postat av: Edvin

Vilken hjälte!

2008-12-13 @ 20:50:55
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0