No taste...

Sketans förkylning!
Jag har i stort sett sovit hela dagen känns det som. Eller, nja, det var kanske att ta i. Men jag har tillbringat hela dagen i soffan i alla fall, utan att överdriva.
Jag vaknade vid halv 8 av att jag började hosta så mycke. Då steg jag upp, tog hostmedicin och sen gick jag och la mig i soffan istället. Där jag somnade om och sov till 11 då pappa kom hem på lunch. Jag har inte mycke minne av att jag skulle ha hört honom, så jag somnade nog om då också. Steg i alla fall upp och åt frukost efter 12 nån gång.
Sen såg jag Nyckeln Till Friheten för första gången. Den var riktigt bra!
Sen såg jag tv tills det var middag.

Middagen var inge kul.
Nog brukar jag tappa smaken lite när jag blir förkyld, men aldrig såhär mycke!! Vatten smakar typ mer när man är frisk, än vad maten gjorde nu!
Jag åt i alla fall upp, även om det var en olustig känsla, men jag känner mig i alla fall piggare nu när jag fått i mig mat.

Bra grejer

Efter konserten i söndags så var det efterrätt hemma hos oss. Syrran, hennes man och hans föräldrar, Brorsan och Linnea hade innan konserten ätit middag hos oss.
Blev även en del Wii-spelande.
Linnea kom på att hon ju faktiskt kunde stanna här, så det blev så. Det var ju jättetrevligt!
Så hon stannade till halv 2 igår. Skönt med lite sällskap.

Var tänkt att jag skulle på show igår kväll. Nöjesfabriken skulle vara på folkets hus här i Jörn, å eftersom jag praktiserat på ett gruppboende förr, där det var några stycken som var med i nöjesfabriken så skulle det ha varit kul att se om nån var med och framträdde... Men, eftersom jag hade 38 graders feber så kändes det inte så aktuellt längre.... tråkigt...

Vad ska man hitta på när man är sjuk?
Jag är inte så pigg att jag orkar, eller bör göra nått fysiskt, men jag är så less på att bara ligga.
Om bilen är hemma när mamma kommer tillbaks kanske jag ska tvinga henne att vi drar till brorsans nya lägenhet och kikar... Det är i alla fall nån typ av omväxling...

Roger över Roger ut!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0