Julen på "några" rader.....

Nu sitter jag nerbäddad i sängen, käkar gott, färskt, mjukt grekiskt bröd och skriver min blogg, som det för övrigt var ett tag sen jag uppdaterade med något vettigt.
Och för er som undrar vad jag gör uppe nu, (08.10, när jag börjar uppdatera) och som aldrig kunde tro att det var möjligt, så kan jag meddela att jag faktiskt varit vaken sen 7 imorse! Blev dock ingen promenad med Linnea till jobbet, för hon var borta när jag vaknade.

Jag hör nu hur ett barn gråter, måste vara grannens barn som kanske bor ovanför mig, skulle jag gissa....
Föreseten, vet någon vad det var för sport på tv igår kväll?? Jag hörde nämligen grannen "Lasse" skrika, så som han gjorde hela sommaren när det gick bra för Sverige i OS.
Vilket också får mig att undra, som så många gånger förr, hur mycke grannarna hör av mig?......
Det är så, att när jag är ensam så är jag väll nästan aldrig tyst. För att överdriva lite, så sjunger jag nästan konstant, och det är inte alltid jag viskar fram tonerna. Så, om jag hör barnet hos mina grannar gråta, hur mycke hör dom mig då när jag sjunger?....

Ja! Nu har vi firat Jesus 2008:e födelsedag, typ..
Vad gjorde jag under julen då?
Julafton: firades hos mormor med mamma, pappa, brorsan, kusinerna Malin och Robin och deras föräldrar.
För att uttrycka det kort - Jag har haft roligare julaftnar.....
Bara en sån sak som att julskinkan bestod lika mycke av fett som skinka, och att samtalsämnena hade gått upp i rök, så var det skönt att fly till mormors tv med 1an, 2an, 4an och 6an, trots att det inte gick nått speciellt bra på tv.

Juldagen: bestod inte av något speciellt. Hmm... Det var till och med så ospeciellt att jag inte ens minns vad jag gjorde....
Jo! nu minns jag! Jag och mamma la puzzel! Det där runda 500bitars med konstiga djur på. (Vårat är dock på 499 bitar...)
Eftersom det var jul, så var ju alla andra upptagna med att träffa släkt och vänner även denna dag, utom vi. Vilket var både skönt och tråkigt...

Annandagen: steg jag upp tidigt för att bege mig på gudstjänst kl. 11.00 på EFS i Jörn. Lisa Lundgren predikade om martyrerna, sådär passande i juletid. Men det är ju det coola med kristendomen - den röda tråden som går igenom allt!
En kör sjöng, och min gamla rektors dotter var där och agerade körledare, och sjöng även solo. Hon är grym! Och sist av allt, avslutade kören med den traditionella "O helga natt" med Mr. Erik Norberg! Jag satt verkligen och längtade och hoppades att dom skulle sjunga den, för den får mig verkligen att rysa! och konstigt nog, speciellt med just EFS-kören som till största delen består av 70åriga tanter och farbröder. Men det var pampigt må jag säga!
Syrran var också där. Det var tänkt att hennes man Ante också skulle ha följt med, men han var visst inte så frisk. *tråkigt*
Efter mötet fikade vi go'fika, såg våran julshow ifrån stan, och la puzzlet igen.
Sen blev det julbord, och denna gången var dert verkligen julskinka! Den godaste jag ätit tror jag!
Efter mat och god efterrätt spelade vi nått nytt spel mamma hade köpt. Ett spel med massa frågor i olika kategorier, i barn och vuxenfrågor. Efter ett varv med vuxenfrågorna insåg vi att vi nog var tvugna att byta till barn, för annars skulle ingen komma sig till mål. *hehe* så allmänutbildade är vi!
Sen såg vi körslaget....
Sen hamnade vi syskon uppe i våran lilla "musikrum", där jag hittade en kareoke-grej på pappas dator, med en massa klassiker! Bla. Bohemian Rhapsody med Queen! Den är inte lätt må jag säga! Men rolig! Jag och brorsan rockade i alla fall loss. hehe
(Köpte även en dator via Ante idag, på mellandagsrean. han fick nästintill fria händer.)

27/12: startade med en inte så ovanlig sovmorgon för egen del.
Till slut fick jag och syrran oss upp, åt frukost och gjorde oss klara. Sen gick vi ner till våran kusin Betty, som fyllde 18 år denna dag! Grattis till henne! Där bjöds vi på varm choklad med nån mer smak, och små marsmallows. Mumma!
Sen gick vi hem igen, å då kom släkten från mammas sida för att äta middag med oss. Blev som ett nytt försök till julafton, och det lyckades nästan. Denna gång var vi dock några fler.
Det blev en mycket trevlig kväll, med god mat, gott sällskap, och wii. hehe

28/8: ägnade jag i stort sett i sängen med huvudvärk. Så, jag har inte så mycke att säga...

Igår: sov jag dumt nog till 12.... igen.... Steg upp och begav mig in till stan. Jag skulle egentligen bara handla nått till middag, och frukost, men eftersom jag inte hade så mycke för mig, gick jag runt i vimmlet av människor bara för att. Träffade dock ovanligt lite folk jag kännde, men jag fick i alla fall några trevliga minutrar med Jerker från min gymnasieklass, Karro min bästa vän från grundskolan och Edvin. Eftersom jag inte hade annat för mig så hakade jag på i hans jakt på jacka. Sen blev det middag på Subway, och sen följde han med hem å fixade min dator! Tack Edvin!
Sen ville gänget komma och våldgästa, men ändrade sig senare (igen) till att gå på Bio och se "allt flyter". Frågade om jag skulle med, men jag hade fått för mig att den inte skulle vara nå bra, och sen kändes det som att det inte riktigt var läge ekonomiskt att se en ovärd film då. Men när Linnea kom hit för att sova, så sa hon att den filmen var bra... så, jag missade väll nått då.
Men jag hade det trevligt här hemma också. Roliga samtal och bra HIMYM-avsnitt!

Ja... detta var min jul och helg i kort sammanfattning. Fast det blev rätt långt ändå.... och tog lång tid att skriva, eftersom jag samtidigt sitter och slötittar på tv:n också... Dock inget intressant.
Funderar på att lata mig ett avsnitt till av himym, sen stiga upp och storstäda lägenheten.

Ha en bra dag gott folk!


Kommentarer
Postat av: Maria

Det var OS-krönika igår på teven... Boheiman rhapsody är som du säger, riktigt rolig! Haha.

2008-12-30 @ 14:46:44
Postat av: Maria igen

...sorry att vi drog oss ur våldgästandet, det får bli en annan gång! Filmen var asrolig, måste ses! Kram

2008-12-30 @ 22:29:28
Postat av: Martina

Jag fick ju som sagt höra sen att filmen skulle vara rolig.. så, jag missade väll nått då....

Ja, helt klart att ni ska komma en annan gång! Då ska jag ha nått att bjuda på också, och ni ska få stanna hur länge ni vill!! hehe

kram

2008-12-31 @ 01:30:31

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0