Örebrrrooooo

Helt plötsligt var man i Örebro! Hur kom det sig?

I fredags blev jag erbjuden en tågbiljett till stockholm på söndagkvällen. Jag blev som sugen på att dra nånstans, så jag hörde av mig till min vän Klara, som bor här i Örebro.
När hon godkänt mitt förslag, beslöt jag mig att ta biljetten.
Så jag åkte hem till Jörn och bokade en resa hem, samt en resa till Vänersborg också.

Så igår klev jag på tåget ner mot Stockholm och Örebro.
Det var inte jättemycke folk på tåget, så när det började vara dax att försöka sova, kunde jag lägga mig ner över mitt eget säte, och det breve. Jag lyckades sova en lite stund ändå.
En bra bit in på natten kom jag på att jag skulle skita i att stanna till i huvudstaden, och åka med tåget jag satt på, direkt till Örebro. Så jag pratade med en konduktör, som sa att jag skulle byta vagn. Så, 3 på natten var det bara att börja traska. Vagn efter vagn i dom trånga korridorerna med min jättetunga väska.... Inte så kul.
Så, när jag väl var framme, så var jag inte trött!!!! Men även där fanns det gott om plats, så jag la mig ner, och efter ett bra tag lyckades jag slumra till en stund till.. 

Väl framme i Örebro mötte Klara upp mig på stationen. Tog direkt en buss hem till henne, där vi sedan satt och pratade ett bra tag, innan det var dax för henne att dra till skolan.
Jag har nyss tagit en skön dusch, och ska snart lägga mig och försöka sova en stund.

Ikväll är vi bjudna till kollektivet. Det vill säga hennes bror Björn och hans två vänner Lukas och Natanael. 
Det ser jag verkligen fram emot! Björn känner jag rätt väl, och dom andra två har jag träffat, så jag vet att jag kommer att ha jättekul! 
Och imorgon är vi bjudna hem till hennes andra bror Petter och hans fru Alfrida. Ska också bli väldigt trevligt!
Men, bäst av allt! Jag får hänga med Klara! Massor! Så nice!
På torsdag när Klara har slutat skolan, tar vi tåget till Vänersborg. Ska bli kul att träffa hennes mamma och hennes småsyskon! Och att vara i Vänersborg igen!
Se åker jag hem på fredag eftermiddag. Ser jag mindre fram emot.... Men, å andra sidan blir det övning för hela slanten när jag kommer hem, så det ska bli kul!  *inte länge kvar nu*

Nu kallar sängen.
Ha en bra dag!!
Kramen!

Kommentarer
Postat av: Mhe

Som vi säger; living on the edge!

2008-11-10 @ 17:55:21
Postat av: Linnea

That's all we do!

2008-11-12 @ 09:51:39
Postat av: Mamartina

Yeah, we do!

2008-11-12 @ 13:36:42

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0