nattpromenad

Efter mitt bloggande igår så tog jag mig en skön dusch, och la mig sedan för att vila. Det kändes som en omöjlighet att kunna somna, men helt plötsligt vaknade jag av att någon var i dörren. Det var Klara som kom hem från skolan.
Då hade jag alltså sovit i nästan 3 timmar!!!!! *underbart!*

När jag vaknat till, så gjorde vi oss lite middag, åt tillsammans med levande ljus på bordet.. Hehe, romantiskt!! Tonfisksåsen och pastan var ju också väldigt god. 
Sen begav vi oss till hennes bror som bor inte allt för långt bort, för att hämta en madrass. 
Kul att träffa Petter (hennes bror)!
När vi lämnat madrassen hemma, efter den klumpiga promenaden, tog vi en buss hem till hennes andra bror Björn och hans kompisar Lukas och Natanael. 
Som jag sa igår, så visste jag att det skulle bli en rolig kväll!! Den var mer än bara rolig! det var SVINKUL!!! Jag hade ont i smilefästerna bak i huvudet, och kinderna hade typ fastnat i leende läge, för jag skrattade hur mycke som helst!!

Natanael hade fått för sig att göra pepparkaks-deg, vilket gav mig mer julkänsla än vad jag redan hade av alla julsånger vi övar på inför julkoserten.... Men degen blev god.. :)

När klockan närmade sig halv 12 insåg vi att vi kanske skulle försöka ta oss hem på något sätt... Grejen var bara det, att alla bussar hade gått..... Den sista bussen gick bara till halvvägs, OCH 'om fem minuter'!!!! Så, det blev bråttom!!
Vi hann med bussen, men som sagt, eftersom vi bara kom oss halvvägs så var det bara att börja traska.. 
Från centrum till Klara var det inte jättekort bit... Det regnade också, och jag hade mina stövlar med klack!!!!
Efter en frisk promenad i regnat nådde vi dörren.. kl. 00.58..... vi hade alltså gått i 1 timma och 15 minuter!!!

Då kan jag säga, att det var väääääldigt skönt att lägga sig, efter att fått gå på toan, som vi inte hann med innan vi skulle med bussen, fått äta en macka och fått på sig torra sovkläder!! 

Vi har alldeles nyss ätit frukost... Så blir de om man vaknar vid 10, men sitter i sängen och pratar till 1..... 
Underbart!!

Nu ska vi ta å göra nått av dagen. Det regnar i alla fall inte nu, så kanske en promenad eller så. :)

Hoppas ni har det bara bra!!!
Kramar!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Oj, 75 minuters promenad i klack och i regn. Tur att du inte gick med mig, för jag känner på mig att jag bara skulle ha klagat och tyckt synd om mig själv. Men bra jobbat! Kul och höra att du har en rolig tid där nere!

2008-11-11 @ 23:33:42

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0