7 år

  
   16 oktober 2001....  Idag är det exakt sju år sedan min vän Regina gick bort i leukemi.
När jag tänker tillbaka till dagen det hände, så minns jag det som igår. Ljud, bilder och känslan av total tomhet. Jag var så chockad! Men även en smärta i mig som jag aldrig någonsin annars känt. Jag kämpar med tårarna.
Av någon anledning är årsdagarna rätt tunga. Det känns konstigt, för den övriga tiden på året känner jag verkligen att jag kunnat gå vidare, med goda och fina minnen av min vän.

   För övrigt har jag träffat Regina ett par gånger sedan hon gick bort. Det var däremot i mina drömmar. Att drömma om henne är väldigt märkligt! Jag har fått se henne som hon typ skulle sett ut idag, och även som två-barns mamma.
Att vakna upp efter en sådan dröm är otroligt jobbigt! Man har just fått återförenas med sin gamla vän, och helt plötsligt måsta inse att hon är död!
Däremot är jag glad att jag fått drömma om henne! Ett kärt återseende helt enkelt!






Men livet går vidare......

   Och i veckan har jag jobbat till exempel. En tung vecka på Jörnköket, eftersom det var pannkaksvecka, vilket betydde produktion på 3,6 ton ungspannkaka.....
Det har i alla fall varit skönt att få nån rutin i vardagen. Det var som längesen jag hade det nu.

   Min kusin Isak har kommit hem på lite obestämd tid, vilket är otroligt roligt!
Jag träffade honom i Tisdags. Det var så gott! Han kramas som ingen annan! Och det var underbart att få en sån kram igen!

   Efter jobbet idag skyndade jag mig hem för att duscha och göra mig klar. Sen traskade jag till bussen, åkte till stan och träffade my darli'n utanför MAX. Linnea och Jag hade en middagsdejt!
Fyyyy så underbart att träffa henne igen! Så, välkommen hem saknade och älskade vän!
Vi åt, drog till coop (eller OBS som jag blev tvingad att säga), sen hem till mig. Suttit och kollat på bilder, sjungit våran Magaluf och bara pratat! Underbart!

Nu ska jag snart lägga mig och försöka sova... Jag trodde jag skulle vara trött ikväl... men icke!

Take care now, byebye then!

Kommentarer
Postat av: Maria

Linnea, det är bara att du vänjer dig vid att det heter Coop...

2008-10-17 @ 14:27:47

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0