Kreativitet tack!

   Jag känner att det börjar vara på gång! Jag får för mig att kreativiteten börjar komma tillbaka! Äntligen! Men jag borde inte ta ut nått i förskott, för jag har haft fel om detta förut. 
Jag längtar verkligen efter att få ta itu med usa-albumet, att rita ett nytt rum i paint, eller sy den där väskan med tyget jag fick av min kusins mormor. 
Jag vill, jag vill!! Men, är kreativiteten inte där så vet jag att det inte ger nått att ens försöka. 

   Ja, nu har vi kommit till den tråkiga delen av hösten. Löven börjar snart helt att ha fallit från träden, färgerna har tonat ut i nån blaskig nyans, och för tillfället regnar det och är kallt...
Däremot är det nått speciellt med regniga, blåsiga höstkvällar som jag gillar. Att sitta inne i värmen, kanske ser en film och dricker ett gott te, och utanför fönstret så hör man vinden vina och regnet smattra mot fönstret. Eller varför inte ta en liten promenad i ovädret för att vakna till lite! Fast, det första alternativet gillar jag nog bäst, eftersom jag älskar värme.

   På senaste tid har jag verkligen upptäckt SR.se - P3! Har dock inte gett mig på att ställa in kanalen på radion, utan väljer själv och vrakar på deras hemsida på nätet. Där finns ju allt från bra musik till dålig musik, humor som Mammas nya kille, tex Patrik, Job och Thunder.
På Digilistan kan man verkligen upptäcka nytt, som tex denna: http://www.youtube.com/watch?v=xA-w6bjwUJI&feature=related Jag har aldrig hört den förr, men jag gillar den!
   Det är helt sjukt vad musik kan betyda!
Den senaste månaden har jag tyckt att det inte funnit nått bra att lyssna på. Jag har varit less allt, på radion, det jag har på datorn, och jag har inte lyckats hitta nått nytt på youtube heller. Det har helt seriöst varit en jättejobbig period för mig, att vilja stänga av allt jag hör, istället för att lyssna på det när jag egentligen är beroende av musik.
Kanske att det också har med kreativiteten att göra?!... För bland ca 7000 låtar på min hårddisk borde det finnas minst en som jag aldrig har lyssnat på, och som säkert också är bra, det är bara det att jag inte kommit mig för att leta efter den. Har inte haft nån ork, ingen lust.
Nu är jag peppad. Här ska städas i hårddisken!

Nu får det vara slutpladdrat! Det är 2 oktober, en ny dag - dax att göra något! 

                                                                        Roger över, Roger ut!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad bra att du har nytt gott te som bara väntar på att få bryggas och drickas ;)!

2008-10-02 @ 17:38:03
Postat av: Syrran

Jag hoppas verkligen kreativiteten är kommer för att stanna, det är så kul å se vad du tar dig för och allt du skapar. Du är bra på det. puss!

2008-10-02 @ 18:53:42

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0