The fun is over... and now?

Man ska inte läsa andras bloggar! Då är det inte lika roligt att skriva sin egen...

Denna gång ska jag göra ett försök att inte skriva så tråkiga grejer.

   Som många kanske vet så har jag varit i Turkiet en vecka. En av dom bästa veckorna på länge!
Först och främst för att jag fick resa med Jonna, men även för att det var varmt och soligt! Ibland kunde man dock tycka att det var lite för varmt. Speciellt innan vi bestämde oss för att till slut skaffa AC på rummet...
   Vi åkte ospec. och hamnade då i Alanya. Jag hade dock redan varit där en gång tidigare med klassen i 9:an. Men det var en trevlig stad, så jag hade inget emot att vara där igen.
Vi hamnade på hotell Neray. Själva hotellet var väll bra i sig, men det hade några minus också. Tex. mat och dryckförbud på rummet, dom var petiga med handdukarna, och dom behandlade gästerna olika.
   Vad gjorde vi i Alanya då? tja, inte så mycke egentligen.
En dag besökte vi ett turkiskt bad, vilket var helt underbart! För 200 kronor fick vi peeling och skum"bad"/massage, och efter det en helkroppsmassage och ansiktsmask. Inte illa!
En annan dag köpte vi varsin luftmadrass och låg och flöt runt på havet. Det var fantastiskt skönt! Men vi gjorde det rätt dag, för dom kommande dagarna bjöd på större vågor. Ja, då menar jag verkligen att dom inte var små!!
Dom övriga dagarna blev rätt lika varran, men ack så underbara! Dom ägnade vi på stranden eller vid poolen på hotellet.
På kvällarna var vi ut och åt på restaurang, en ny varje gång. Vissa bättre än andra.

   Lördagen inna jag begav mig till Turkiet så gifte sig min syster.  Hon var/är världens vackraste!
Vigseln i kyrkan var väldigt vacker, men rätt jobbig för egen del. jag fick inte stopp på tårarna, och jag tyckte inte ens att det var jobbigt! Skitstörande! Jag antar väll dock att det var spänningar som släppte. Innan hade jag varit stressad och lite nervös, och när jag satt där i kyrkan så fanns det inte längre nått jag kunde göra, det var över!
hela denna fantastiska dag ska jag aldrig glömma! Den var så rolig, den var så fin! Å jag älskar min syster och hennes nya man!

Nu är ju dock det jag sett fram emot så länge, över.... Vad ska hända nu?!


Jag nöjer mig för nu.
Vill du se bilder från bröllopet eller turkietresan så kan du alltid kika in på min bilddagbok.
Mamartina.bilddagboken.se

Take care now, byebye then!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0