Som en krigsscen i en film

Så var det då valborgs. Sista april och förhoppningsvis så får vi inga försenade aprilväder i år.
Förra året hade jag inte riktigt någon valborgs. Jag var då i underbara USA, och vårat försök till att i alla fall "grilla" mashmallows över värmeljus från IKEA blev ett missyckande.
I afton har jag varit i Strycksele här utanför Jörn. Vi kom lite sent, så vi missade när dom startade brasan, och dom mesta fyrverkerierna också. Men, jag tycker att det blev rätt lagom ändå. Inte för länge, inte för kort, och vi hann se både en brinnande brasa och fyrverkerier.

Tänk er en krigsscen i en film. Hur alla bara springer för sina liv för att inte bli träffade!
Den scenen kunde ha utspelats i Strycksele ikväll. Till råga på allt kunde jag nästan ha dött också. *haha*
Min farbror gick iväg för att dra igång lite fyrverkerier. Till slutet sparade han en låda med en massa olika raketer i, så dom avfyras eftersom och det blir ett välda skådespel.
Vad han missade var att lådan låg ner.... Detta resuterade i att när en raket avfyrades, vred sig lådan ett litet snäpp, för att där avfyra nästa och vrida sig igen osv.
Till åskådarnas förskräckelse ser vi raketernas mynningar vändas mot oss!
Det var bara att springa!
Om jag bara kunde beskriva den syn jag såg, så skulle ni ha vridit er av skratt liksom jag!
Synen, i kombination med ovissheten i att inte veta om man springer i samma riktning som en raket gav mig en viss chock!
När det hade slutat smälla, och alla till slut stannat upp - spelades scenen upp åter och åter igen i mitt huvud! och jag fullkomligen gapskrattade! Jag fick ingen luft (varav jag kunde ha dött), och en sådan magknip var det år och dagar sedan jag hade!
Skulle någon filmat detta så skulle klippet lugnt ha platsat i typ Americas funniest homevideos.

På bilderna
1. En nerbrunnen majbrasa
2. Fyrverkerilådan som fick alla att rusa i galopp


1.   2. 

Innan vi packade vårat pick och pack för att dra till Strycksele, kikade min farbror förbi med världens gulligaste sak!
En liten valp! En blandning av Golden, labrador och schäfer. Helt underbar, och jättesnäll för att vara en liten valp! Jag skulle bara vilja stoppa den under tröjan och springa och gömma den nånstans! *Vill ha*

     

För intresseklubben att anteckan: Jag har lock i båda öronen, sådär som det känns efter att man flygit. Men jag har inte gjort det, och jag fattar inte varför jag skulle ha det över huvutaget.. Väldigt störande minsann...

Hoppas du haft en bra valborgsmässoafton!

Kommentarer
Postat av: Edvin

Haha!! Panik i Strycksele! Kul!

2009-05-01 @ 11:27:15
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Edvin

Och hunden förresten!!! Vilken perfekt blandning!! Vill ha också!

2009-05-01 @ 12:39:40
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0