Vad jag har behövt!

Det har varit en bra dag idag. Pecis en sån dag jag behövt...

   Jag sov ut ett bra tag imorse. Tog ett tag innan jag lyckades kunna somna igår.
Drog mig rätt länge också. Var en skön känsla att känna att jag verkligen bara var ledig! Inget stressigt jobb som kallade.
Blev sedan ett blött samtal till mamma och några sms hit och dit.
En timma senare var mamma här och hjälpte mig att städa lägenheten. Blev också en uppdatering av sista tidens händelser av alla de slag. 
   Vi begav oss sendan in till stan och shoppade lite. Jag fyndade en del faktiskt! Bla 2 par mjukisbyxor! Inte illa, säger jag! Blev också en ny almanacka och en ny hood-cardigan.
När hungern tog vid, bjöd mamma mig på middag på Kitchen. En god och mycket trevlig stund.
Senda bar det söder över, till Anderstorp. Stötte på min morbror på Jacks, och stod där en stund och pratade. Länge sedan sist!
  
   Fick sen skjuts hem. Ringde tillbaka till kusinen Betty och tremeninen Sara som tidigare under dagen hört av sig med önskan om att ses under kvällen. Det beslutades om en film, och att vi skulle möta upp på Hemmakväll.
Jag och Sara möttes upp lite tidigare för att promenera tillsammans in till stan. Det var trevligt!
Valet av film, tja, vad ska man säga... Vi såg "Rallybrudar", och den var väll Okej. Lättsmält och lagom för mitt tillstånd. Dock kanske inte den bästa svenska film som gjorts.
Blev i alla fall en skön stund i min lilla lägenhet med film, glass och trevligt sällskap!

   När sällskapet gett sig av, infann sig en rastlöshet hos mig. Även värmen gjorde sig påmind igen, vilket gav mig en otrolig lust för att gå ut och gå.
00.30 var jag på väg för att möta min kusin Carro. På Anderstorp-Centrum möttes vi, och gick därifrån en ca timmas lång promenad. En helt underbar promenad enligt mig! Perfekt temperatur och trevligt sällskap!
Sen vet jag att många kanske anser att man som tjej inte borde vara ute och gå kl. 1 på natten, inte ens i lilla Skellefteå! "Våldtäcktsmännen har aldrig rast eller lov" som en klok en gång sa... Ikväll fick dock inte den tanken styra, för en promenad var verkligen vad jag behövde! Och det gick ju goda!

   Nu ligger jag här i min säng. Det känns lite ensammare än vanligt... Har dock sällskap av Maria V på MSN, men känner att det snart är dax att slå igen ögonlocken. Det är ju en ny dag imorgon!
Hur som haver är jag kort och gott nöjd med dagen. Den har varit ledig och spenderad med viktiga människor!
Tack!


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0