Citat

Hittade en lapp på jobbet. Hade rätt kul åt vissa av dessa citat ikväll.


Man skriver inte alltid som man menar. Citaten är från patientjournaler på Karolinska institutet.

¤ Inkommer med kvadratmeterstor sårskada på lillfingret.
¤ Som preventivmetod har patienten använt oavbrutet samlag.
¤ Patienten arbetar som elektriker. Inga kända proppar i släkten.
¤ 12 cm långt, sårigt underben.
¤ Vi ordnar med mat, hemkört och rollator till patienten.
¤ Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.
¤ Poängterar att det är viktigt att patienten håller sig ren mellan fötterna.
¤ Smärtan i ryggen kommer när patienten ligger raklång med båda benen på rygg.
¤ Blöder ibland från vänster näsa.
¤ Patienten måste sova högt under kudden.
¤ Hon beskriver huvudvärken som spännande.
¤ Kräkningarna försvann på eftermiddagen, likaså maken.
¤ Lastbilschaufför med god konditon som åker en mil utan att bli anfådd i vanliga fall.
¤ Går nu med stel rygg och huvudet ner i marken.
¤ Sköts i hemmet av maken som är militär.
¤ Patienten tål inte ost, mjölk eller smör, ej heller moder eller bror.
¤ Mat får han från sonen som ligger infryst.
¤ Har fått större hemsamarit men tycker inte att det räcker ändå.
¤ Halsen som patienten hade besvär med nu i höstas är nu borta.
¤ Nyligen varit på kontroll hos gynekolog som friat.
¤ Bihålor spolade 5-600 ggr.
¤ Patienten vägde 78 kilo i hemmet innan han gick hit utan kläder.
¤ Änka, bor med frisk make.

Kommentarer
Postat av: Edvin

Haha!!!

2009-08-24 @ 00:58:12
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Jonas

Sjuuuuukt kul!! var länge sen jag skrattade så mycket, tack för det! =) synd att du inte kunde följa med på tatung/bio ikväll, får bli nån annan gång. hoppas jobbandet går bra istället=)

2009-08-26 @ 16:06:17
Postat av: Mamartina

Ja, visst va det kul! Jag satt och skrattade högt för mig själv där på jobbet när jag hittade denna text! Dom jag jobbade med undrade nog vad jag gjorde. haha.

Va glad jag blir att du skrattade så gott! :D

Ja, det kändes riktigt surt att inte kunna följa med. Hade varit hur kul som helst att få träffa er igen, äta gott och se en förmodligen väldigt bra film. Men ja, en annan gång. :)

2009-08-26 @ 23:27:22

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0