4,5,6,7 dec

Fredag:
Denna kväll ägde min första personalfest rum.
Vi möttes upp på den nya restaurangen Coasters för att äta en god middag tillsammans.
Efter det begav vi oss hem till en av lärarna som tydligen nyligt flyttat in i en fin lägenhet i stan.
Där blev det en massa prat och senare lite wii-spelande i form av bowling.
En mycket trevlig kväll!

Lördag:
Sov till halv 12... Ojoj, det var längesen!
Blev frukost i sängen till lite serietittande. Sen blev jag liggande till halv 2...
När jag då vek upp persiennerna så var det redan på väg att bli mörkt igen. Illa... Men skönt var det.
Tog mig i kragen och gick in på stan för att handla till middagen. Lax... Mumma...
Sen blev det en skön hemmakväll med lite film och lite chattande med andra vänner som inte heller gjorde så mycke denna kväll.

Söndag:
Klev upp och gjorde mig klar.
Gick till bussen för att åka hem till Jörn, där jag blev upplockad för att direkt åka vidare till Glommers.
Där bor min farbror som i lördags fyllde 33 år. Det blev mysigt och trevligt kalasfika.
Det blev beställt pizza, så vi åt tillsammans innan det var dax att åka hem igen.
men innan hemfärd hann jag träffa Marcus och hans fru och barn. Det var kul! Långt mellan gångerna man träffar på Marcus nu för tiden.
När vi kom hem drog jag och mamma till EFS för att öva lite.
Som några kanske vet så ska jag ju sjunga på lördag i kyrkan här i Jörn.
Jag hoppas bara at det kommer gå lika bra då som igår kväll... Jag har tyvärr lite småont i halsen, så jag hoppas att det inte utveckals. Får tänka positivt och proppa i mig vitaminer m.m.
En trevlig andra advent!

Idag:
Mamma fyller år! GRATTIS!
Det är så skönt att vara hemma i Jörn på mornarna, då man kan läsa tidningen till sitt värmande te!
Har varit snäll och diskat undan lite, plockat bort tvätt m.m.
Ska nu ta mig an mitt eget rum, städa, renbädda och julpynta lite. Nästa helg får jag besök för övernattning, då kan det ju vara trevligt med ett städat rum.
Hinner jag så ska jag baka en kaka också.

Här kommer en dikt som är skriven till dig mamma
hur gammal du än blir kommer du alltid vara den samma.
Som mor du verkligen är den bästa
du är omtänksam, fin och bra på det mesta.
God mat är nått du verkligen kan göra
och ditt gitarrplink vi oftare kan höra.
Muggar, skålar, vaser du ibland av lera skapar
och kasta in ved du gör när pappa den kapar.
Ja än en gång du är den bästa
som verkligen kan det mest.
Jag hoppas du vet att du är älskad utav mig
och jag vet inte vad jag skulle göra utan dig!
Grattis på din födelsedag!


Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

TACK ÄLSKADE...för den fina dikten !! Nu blev jag rörd! Kram mamma





2009-12-07 @ 19:08:55

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0