Nöff nöff?

Sen lördag morgon har jag ju haft lite småont i halsen. Inte kännt mig påverkad av det i kroppen eller så.
Igår kväll fick jag huvudvärk. Inte mer med det tänkte jag, det är inget ovanligt för att vara jag.

Kl. 01.47 vaknade jag och trodde att jag skulle brinna upp!
Hela kroppen brände, jag skakade och kände mig dåsig.
Jag kunde knappt dra upp armen för att dra bort håret från ansiktet, så svag kände jag mig.
Jag insåg att jag borde ha feber, så jag försökte ta mig upp för att hämta tempen och för att gå på toaletten.
Höll dock inte på att ta mig där ifrån. Allt snurrade, jag började må illa och jag började bli lite rädd.
När jag hade lyckats krypa ut i rummet igen,  bar inte armarna heller. Jag la mig i fosterställning och började hyperventilera! Tårarna strömmade och paniken bara växte i mig. Jag var så rädd!
Efter mycke ansträngning lyckades jag till slut kasta mig upp på sängen. Andningen blev lugnare och jag började kunna slappna av lite.
Kollade tempen, och inte var det bara 38 eller 39 graders feber! Hela 40! Det förklarade mycke...
Sen kom frossan.

Jag har knappt sovit på hela natten. Av dåsigheten eller utmattning har jag nog seglat iväg några gånger, men mest har jag bara legat och snurrat. Natten har varit så sjukt lång!!

Ringde så tidigt jag vågade till Johanna på jobbet för att sjukanmäla mig.
Försökte också få mig upp för att göra någonting att äta när magen började göra ont av hunger.
Lyckades dock inte, då jag bara började må illa och ville sjunka ner på golvet.
Tillbaka i sängen. Somnade om och fick nog sova rätt ordentligt mellan ca 8-11.

Nu har jag bara 38 graders feber, ont i huvudet och i halsen. Huden är dock ordentligt rödflammig.
Har också lyckats göra mig en macka, men den är otroligt jobbig att få i sig. Känns bara som nån äcklig deg i munnen.

Idag skulle vi egentligen åka hem till mamma och gratta henne i efterskott allihop, men nu får jag inte vara med eftersom detta mest troligt är svininfluensan. (spec. med tanke på den sjukt höga febern)
Mamma vill dock att jag kommer hem till jörn ändå, så kalaset blir hos Anette och Ante istället, sen hämtar mamma och pappa hem mig.

Än så länge kan jag sjunga. Halsontet sitter längst bak i gommen, så det påverkar inte min röst.
Men, kommer jag att få sjunga på lördag ändå?
Ifall jag inte får det så kommer jag att bli såå otroligt ledsen! Jag har sett fram emot det så, speciellt när jag har hittat bra sånger och känner att jag kan framföra dom rätt bra. 
Jag vill inte vara sjuk!  


Kommentarer
Postat av: Bror

Krya på dig syster!

2009-12-08 @ 13:30:56
Postat av: Syster

Kram på dig syster!

2009-12-08 @ 15:29:46
Postat av: Carro

har du ritat den bilden?

2009-12-09 @ 12:10:10
Postat av: bloggägar´n

nej carro, tyvärr inte...

2009-12-09 @ 23:31:28

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0