About goodbyes

Nu är det dagen innan.....
Imorgon blir det att säga farväl till farmor och farfar en sista gång.
Jag måste säga att det är blandade känslor. Farväl är aldrig roliga, men med tanke på att dom är där dom är (som jag tror) så kan jag inte vara ledsen heller! Är det några som har det bra nu sä måste det ju ska vara dom!

Första begravningen jag var på, vad Reginas. Den var väldigt fin, men även till snudden hysterisk ibland.
Nu ska jag inte gå närmare in på det, men jag minns att när det 2 år senare var dax att säga hejdå till morfar, så var jag så otroligt nervös inför begravningen. Biten föll på plats när mamma frågade om det var för att jag hade bilden av en begravning som Reginas.... Då släppt det lite, för jag förståd att det var en viss skillnad.
Regina dog ung, bara 13 år! och då är det klart att det skapar en viss förtvivlan för oss andra i den redan identitets-krisartade åldern. Att försöka ta reda på vem man själv är, för att leva vidare med det, och helt plötsligt börja tänka på döden och garantin att aldrig veta när man själv ska lämna denna jord.
Morfar var ung för att dö gammal, men han hade ändå fått leva ett liv. Fått hela paketet lixom, med fru, barn och barnbarn.
Döden är naturlig i alla åldrar, men man kan tycka att den är mer eller mindre rättvis med skillnad på åldrar.

Oj, va djupt det blev helt plötsligt. Det hade jag inte alls tänkt. Ändå skulle jag kunna fortsätta skriva långt mycke mer... men.

Idag är det mycke som ska hinnas med.
Jag, pappa och brorsan ska på caféet här i jörn en sväng, ska bli trevligt. Sen blir det att fara hem och göra i ordning det andra huset för min farbror med familj, som ska bo där över helgen. Dom kommer redan i afton upp från östersund.
Sen blir det att träffa kusinerna på EFS för att skapa kistdekorationerna. Jag är lite nervös för det, eftersom ingen av oss har erfarenhet av stora blomsterarrangemang.
Ska även hinna med att lära mina yngre kusiner en dans, och själv öva på min sång för imorgon...
Ohh!! nervös!
Så, om ni vill skänka en liten tanke, eller bön för mig/oss ikväll och imorgon, så är det mycket välkommet!!

Grattis Degen!
Ha en bra dag allihopa!



Ps. Jag har blivit lite duktigare på att uppdatera bilddagboken nu igen, så välkomna att hålla utkik!
Mamamrtina.bilddagboken.se


Förlåt mig alla synder och två mig i ditt blod.
 Giv mig ett heligt sinne, en vilja ny och god.
 Tag i din vård och hägnad oss alla, stora, små,
och låt i frid oss åter till nattens vila gå.


 

Kommentarer
Postat av: Maria

Bred dina vida vingar - oh, vad vackert! All lycka till imorgon.

2009-01-29 @ 15:59:12

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0