Lite blandat...

   Satt nyss och läste norran till frukosten. Btw så gör mamma världens godaste te-kakor!
I dagens norra stod det om sköldkörteln, om hypo/hyperthyreos, vill säga struma, som jag har...
Jag har ju då låg ämnesomsättning, alltså hypothyreos, och äter Levaxin för det. Dock är jag inget proffs på att ta mina tabletter. Glömmer jag dom en dag, så är det lätt att glömma nästa osv.
Men nu måste jag skärpa mig!
   Det stod att om man inte får behandling för det, så kan det leda till att man får problem att bli gravid. Nu har jag ju behandling, men hur bra är det egentligen om man bara tar tabletterna då och då...?
Jag vill minsann ha barn en dag, och då är det ju onödigt om man inte håller hormonbalansen på bra nivå....

   En eftermiddag när jag gick hem från jobbet förra veckan, så började jag tänka på mina tankar.... Jag blev lite förvirrad...
Jag har som alltid tänkt att jag kan höra mina tankar inne i mitt huvud, eftersom jag vet vad jag tänker.
Men när jag tänkte på att jag skulle höra dom, så hörde jag ingenting....
Jag vet redan att jag är konstig, men är det bara jag som inte hör dom?
   Fatta ändå så mycke som förekommer i ens hjärna på en och samma gång! Det är ju inte bara tankar som "Jaha, vad ska man hitta på idag?" tex, utan också alla bilder och intryck man får utifrån, känsel, lukt å grejer registreras ju också samtidigt...
Ja, kroppen är ju verkligen fantastisk ändå! Är det nån som är smart så är det ju Gud... Vilken kille!

   Sen pratade jag med min kusin lite kort igår på msn. Jag sa att jag hade tråkigt när jag satt och väntade på att mampap skulle komma och hämta upp mig... Då sa hon att jag kunde ta reda på en sak som hon länge funderat över...
Varför månen är olika stor, ibland bara från kväll till kväll.
Det har jag också funderat över... jag har frågat folk, men inte fått nått bra svar direkt... En illusion, säger min farbror. Nån annan har sagt att vi ibland är lite närmare månen vissa varv på året...
Någon annan som vet rätt svar?

   Jag blev så glad imorse när jag fick vakna av väckaren! Och inte av en hemsk telefonsignal som skriker "kom och jobba NU". Det snöar ute men det är bara -5 grader, så jag ser ändå fram emot att få ta en skön promenad. Ska nog kika in hos brorsan om han är hemma än. Han har varit sjuk ett tag nu...

Take care now, byebye then!



Vem skulle känna min ånger och sedan förlåta
friden i själen ja vem skulle skänka mig den
vem skulle så ta emot mig till slut efter döden

 Om du inte fanns till vem tog hand om mig sen


Kristina från Duvemåla - Helen Sjöholm




Kommentarer
Postat av: Han som vet!

Månens skenbara storlek handlar om en synvilla, den så kallade månillusionen. Månen verkar helt enkelt större när den står närmare horisonten.

2009-01-19 @ 11:17:44
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0