Forever young

Efter den tunga natten var det inga problem att sova, vill jag lova!
Jag tror att jag sov redan innan datorn hade hunnit stänga ner klart!
När jag sedan vaknade och kikade på klockan, så stod den på 16.43!!!
Hej bara! Så länge hade jag inte tänkt sova!
kan dock inte hjälpas att det var skönt. Men det blir tufft imorgon istället.
Det här är ju sista natten, så imorgon får jag inte sova länge, om jag ska kunna vända tillbaka dygnet!


Jag måste ju vara den enda 20åringen som vill vara några år yngre...
Jag skulle vilja vara 16 år, typ!
Det känns som att livet bara blir mer och mer komplicerat. Näst intill tråkigare också.
Förstå mig rätt! Men jag saknar tiden då man åkte på läger så fort man kunde och hur roligt det var!
Tiden då man visste vart man hade alla! Då alla bodde hemma! Tiden då man gick skola och trivdes med sina rutiner! Då alla hade tid för varran. Då dom stora ansvaren för sitt liv ändå kändes rätt långt bort.
Jag känner inte att jag har nytta av livet som 18 eller 20åring.

Men, samtidigt vill jag skaffa barn, få barnbarn och leva ett långt liv med alla nära och kära!
Ska jag lyckas med det, så måste jag ju gå med på att bli äldre också. Jag måste ta del av livets ansvar och jobbiga situationer. För hur tungt det är kan vara, så är det alltid en utveckling. Och jag lär mig att leva med och i det som sker.
Min dröm att alltid få vara 16 år är ju trosts allt bara för bekvämlighetens skull...

Vem sa att livet skulle vara lätt?



 

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0