Brännskada?

Efter jobbet gick jag en promenad i regnet. Jag gick förbi hos Edvin och hämtade lite grejer, sen till ICA och handlade.
Det regnade ute, men det var faktiskt en riktigt skön promenad ändå!
Byxorna åkte dock snabbt av när jag kom hem, och byttes ut till mina korta shorts. Jag var varm i kroppen efter promenaden så det kändes lagom.
Vandrandet hade också gjort mig hungrig. Så, jag startade genast med att tillaga middagen.
När makaronerna kokat klart var det dax att hälla dom i durkslaget.
Av någon anledning skvätte det till, och plötsligt kände jag hur det brände på mitt högra lår. Det var inte bara någon droppe som stänkte på mitt ben, jag skulle i alla fall kunna uppskatta mängden till minst en deciliter.

Du som varit hemma hos mig, i min så kallade "lägenhet", vet att jag inte har någon dusch i den.
Dom som byggde denna lägenhet tänkte verkligen inte på olika olyckor som skulle kunna hända.
I detta fall - hetvatten på låret...
Det är ju inte direkt så att jag rymms i handfatet... Och innan jag har blött en handduk för att badda/kyla med så är ju skadan redan för mycke skedd.

Jag tittade ner och såg det heta vattnet rinna ner för benet.
Jag ställde snabbt ifrån mig kastrullen och försökte komma på hur jag skulle göra.
Till slut kom jag på att jag har en slang som är kopplad till handfatet. (hygiendusch kanske det kallas)
Hoppade in på toaletten och slängde upp benet ovanför toastolen. Vred sedan på kranen och spolade på låret.
Dock spolade jag inte mer än några sekunder, och vattnet jag spolade med var inte heller särskillt kallt.
Nu till det otroliga. Det finns inte så mycket som en rodnad på låret ens.
Var jag tillräckligt snabb ändå?... Tydligen... Men det kändes som att jag stog länge och funderade på hur jag skulle göra.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Men alltså, du minns väl att jag brände mig på ugnen när vi bakade paj sist?? Under kvällen kände jag ju av det, men det syntes ingenting. Det syntes först dagen efter...

Men vi kan ju hoppas att du slipper!! Otroligt om det inte blev nåt...det var ju ändå kokande vatten så det boooorde bli nåt... KRAM

2009-07-25 @ 23:15:22

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0