Diagnos!

Äntligen stämmer allt!
Äntligen en riktig diagnos!
Jag har körtelfeber! "Körtelfeber orsakas av ett virus som kallas Epstein Barr."
Däremot är det väll ingen strålande nyhet. Det finns nämligen inget att göra åt det, så det är bara gilla läget.
Jag blev sjukskriven för veckan, eftersom jag fortfarande är så hängig och knappt orkar med kortare promenader.
Men sen är det bara att bita ihop. Tillbaka till jobbet - äntligen! Bara jag orkar i alla fall...
Körtelfeber kan i värsta fall sitta i i upp till 4 månader...

Det första jag gjorde när jag kom hem från doktorn var att googla på körtelfeber.
Alla symtom stämde! Halsont, feber, trötthet, svullna lymfkörtlar i halsen och i ljumskarna (jag trodde jag hade  träningsvärk...) Svullna ögonlock, värk i leder, ont i muskler och illamående!
Att det också sett ut som det gjort i halsen, vilket inbillat att det varit halsfluss...
Jag har också haft svårighet att äta och dricka i o med smärtan i halsen, och också varit tungandad.

Som sagt, inget bra besked, men det känns skönt att ha en korrekt diagnos.

Nu blir det att ringa chefen igen, sen försöka få i mig nån lunch.
Såg att "Så som i himmelen" går på tv idag. kryper nog ner under mitt duntäcke och vilar till den.

Take care now! Bye bye then!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Va skönt att du fått veta!

2009-07-06 @ 21:00:16
URL: http://nollniotio.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0