Blek nattjobbare...

Så har jag just vakat av min andra natt av tre.
Förra natten var rätt så bra. Det var en del att fixa med, men inte så särskillt tungt ändå.
Denna natt var dock den värsta jag någonsin varit med om!!!
Varje natt kl. 02.00 går vi en runda. Vi kollar till patienterna, vänder och byter på dom om det behövs.
I vanliga fall tar en sådan runda ca upp till en halvtimma.
Inatt höll vi på till efter 03.00 någon gång! Och då började vi långt före kl. 02.00 också.
Det var riktigt tungt alltså!
Sen gick vi direkt för att hjälpa sköterskan som höll på att fixa med en port-a-cat (en dosa som är inopererad under huden på bröstkorgen, så att man kan ta prover, ge injektioner, dropp m.m. ist för att sticka på nytt varje gång. Främst kanske cancerpatienter som har en sådan.)
Hur som haver... Allt krånglade! och jag fick lov att springa och hämta nya grjer hela tiden! En peang, klorhexidin, sprutor, flaskor, kompresser, tegaderm, provrör m.m. Fram och tillbaka, fram och tillbaka!
När klockan var efter 04.00, nästan 04.30 lyckades vi till slut hamna i soffan igen.
Jag tror inte att soffan någon gång varit så skön tidigare, som den var nu!
Btw var det tur att jag hade bra arbetskamrater! Tack Susanne och Anna!

Det var riktigt skönt att cykla hem! Solen sken och det var en riktigt skön temperatur. (visar +28 grader i solen här)
Känns dock bara surt att sova över det fina vädret. Visst, jag kommer nog inte sova heeela dagen, men ändå. Kunde ha fått vara bättre imorgon. Men nä, imorgon när jag inte ska sova hela dagen och sedan också är ledig, då ska det vara mulet.
Jag har verkligen missat sommarsolen heela denna sommar!
Jag är ju typ den blekaste människan på denna jord snart! Det är inge kul!
Jag älskar ju solen! Jag vill kunna njuta av den! Och det är nice att ha lite färg, så, ge mig!

Igår tog jag mig en cykeltur till coop bygg. Där inhandlade jag en målarfärgsburk. Vit färg.
Jag har varit så sugen på att måla på sistone, och när jag för någon vecka sedan verkligen kollade runt här i min lägenhet, så upptäckte jag hur skabbiga listerna runt dörrarna var. Eller, det var väll längesedan jag upptäckte det, men först nu som jag verkligen bestämde mig för att jag ville göra någonting åt det.
Så, igår målade jag hela eftermiddagen. Ser mycke bättre ut nu, må jag säga!
Men jag är inte klar. Men det känns bra, då har jag lite att pyssla med.

BTW! Jag har hört Metallica live inatt! Via en mobil... *hehe* *tack Edvin*

Nu ska jag ta och sova. En natt kvar att vara pigg till.
Snälla Gud! Låt denna natt bli bra! Jag orkar inte vara med om en liknande den som var, en gång till!
◊♦◊                   

Skaffa inte Stroke, kära du!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0