It´s gone!

Igår kände jag inte bara sorg och besvikelse över min sjuka, utan också för upptäckten jag gjorde när vi satt och fikade.
Det blev tal om smycken och ringar, och eftersom jag i flera år, dag som natt, burit en ring på min högra hand - kollade jag ner på handen för att räta till ringen. (den brukar ha en förmåga att snurra runt)
Men... DEN VAR BORTA!!!
Jag köpte den i Turkiet -03, och sen dess har jag verkligen älskat den!

Min teori är dock att den ligger i ett par arbetsbyxor på sjukhuset. I en tvättsäck...
För två år sedan tappade jag bort min namnskylt i den tvätten, och jag ringde och ringde, skickade "borttappat"-lappar som finns färdiga på avdelningen att skicka i sådana situationer. Och aldrig har jag fått tillbaka den.
Den har ju till och med mitt namn på!

Något namn står ju dock inte på min älskade och saknade ring...
Kommer jag någonsin att få återse den igen?
Om inte, tja, då får jag helt enkelt åka tillbaka till Turkiet och köpa en ny!
Det blir en dyr ring, men det är nog klart värt det!

Men, det är ju bara en ring...

Kommentarer
Postat av: Edvin

Skönt att den är borta! Då kanske du äntligen får tillbaka formen på ditt finger. Så som Gud tänkt du vet!

2009-06-29 @ 22:22:07
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Syssling.

Tids nog kommer du förmodligen få en annan ring som kommer vara till mer betydelse ska du se. Tänk då positivt att den ringen inte behöver slåss mot den turkiska!

2009-06-29 @ 23:08:55
URL: http://seekund.blogspot.com
Postat av: Linnea

Den har ju varit en del av dig så länge som jag känt dig! RIP!

2009-06-30 @ 10:05:45
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Bloggägar´n

Precis Linnea!

Förstår att det kommer bli konstigt för dig att se mig utan den också!

Vi får ha en minnesstund när du kommer hem till veckan...

2009-06-30 @ 13:25:20
Postat av: Linnea

Let's do it!

2009-06-30 @ 15:05:34
URL: http://nollniotio.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0