Årets första dopp!

Åh! Vilken härlig dag!
Vaknade rätt tidigt. Solen låg på fönstret, och jag har lite svårt att somna om när det är ljust ute.
Så, jag passade på att stiga upp. Gjorde mig en härlig frukost med mammas underbart goda bröd och ett stort glas kall, god juice! Satt på altanen utmed huset, där morgonsolen så skönt värmde.
När norran var läst och frukosten var uppäten, ringde jag min vän Klara. Jag undrade vad hon hade för sig idag.
Inget speciellt, sa hon.
Jag föreslog en dag på stranden i Strycksele. Byn där hon en gång bott.
Hon tyckte att det lät riktigt bra, så efter en timma kom hon förbi. Packade ner allt i cykelkorgarna, sen begav vi oss.
Inte en kotte var det på stranden. Som jag vill ha det!
Tog inte lång stund innan vi hade kommit oss i vattnet och fått oss upp på flytbryggan som ligger dryga 30 meter ut.
Det är så skönt att ligga där och guppa på vågorna. Det fläcktade så skönt där ute, när solen värmde så gott.
Sen simmade vi in till land igen. Det var ju där vi hade picknik-korgen!
Vi glömde dock vattenflaskan, vilket inte var så bra med tanke på värmen.
Kom också på att jag hade glömt smörja in mig på ryggen innan vi drog, men nu tackar jag Gud för att det finns kylbalsam!
Hur som haver! Efter fikat och en stunds vila, tyckte vi att det var dax att bada igen!
Det blev lite tävling ut till flytbryggan, men jag insåg fort att jag inte skulle vinna. Klara har ju faktiskt tävlingsimmat en gång i tiden. men jag gjorde mitt bästa, och så långt efter kom jag inte!
Det blev en ganska lång stund vi vattnet. Det kändes inte då, men efteråt kändes det att det blev lite för lång tid...
Skönt att cykla igång värmen på vägen hem igen då.
Ja, jag måste säga att jag haft en underbart skön dag i solen, i vattnet, och i Klaras sällskap!


Strycksele förra sommaren
Lite mer folk då...

Jag hade gjort allt för att det skulle kunna fått vara sant!
Till och med att jag hade bränt mig på ryggen, och varit så dum att jag badat för länge!
Ja! Jag hade hellre tagit det!

Så, vad har jag egentligen gjort idag?
Jag har varit ensam. Jag har legat i soffan. Jag har suttit ute 10 minuter i skuggan.
Trevlig dag! Nja...

Men jag lever! och jag är tacksam. Bara deppad....

Kommentarer
Postat av: Linnea

Me va var det där då!

2009-07-01 @ 10:50:18
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Bloggägar´n

Vad?

2009-07-01 @ 12:11:22
Postat av: Syrran

Du lurades verkligen där ett tag. Det tog en stund för mig att fatta att texten om dig och Klara på stranden var påhittat. Men under tiden jag läste det tänkte jag att det inte lät så bra med tanke på att du var hemma från jobbet som sjukskriven. Men nu fattar jag :) Supertrist att du ska må så här...verkligen. Skickar en krya-på-dig-kram och önskar dig en bra dag! Så bra som det går..

KRAMEN!

2009-07-01 @ 13:53:09
Postat av: Linnea

Ja precis jag tänkte åh va roligt att du mår bättre emn va kosntigt att du badar när du är sjukskriven..

2009-07-01 @ 15:52:21
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Edvin

Jag hann bli riktigt arg på dig där!! Hålla på så där när du låter döende i telefonen! Jag som tyckte synd om dig...

Tur att jag läste hela inlägget, annars hade du fått en utskällning i telefonen! ;)

2009-07-01 @ 16:38:55
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0