Sjuklingen på akuten

Antar att min blogg på senaste tid varit lite tragisk. Men, vad har hänt på sistone? Jo, jag har varit sjuk. Och är...

Det kändes löjligt när jag satte mig i bilen i eftermiddags. Akuten? Vadå, jag har ju bara feber , ont i halsen och tungt att andas...
Men, hur normalt är det att ha feber 8 dagar i rad?
Natten som var den jobbigaste på länge! Drömde mardrömmar om hur folk andades, bla en kinesisk kvinna som jag skymtade i bakgrunden, som plötsligt tog ett snabbt djupt andetag! Vaknade också 2-3 gånger av att jag låg och andades som en uppjagad hund i gassande sol!
Hade också 38,5 graders feber på morgonen... Det var nått nytt denna omgång.

Väl framme på akuten fick vi sitta och vänta en stund. Sen träffade jag en sköterska som tog tempen på mig, och jag hade feber... igen.
Fick komma in på ett rum i väntan på läkare, där jag deckade 2 timmar på britsen. Vaknade dock till då jag vid tre tillfällen fick rejäla hostattacker.
Läkaren kom in och klämde på min stora halsmandel, lyssnade på lungorna, kollade ner i halsen och ställde frågor.
Han kunde på en gång säga att det inte var en infektion det rörde sig om. Utan ett virus.
VIRUS?! Min fasa!
Jag kan säga att när han sa det, då var jag inte långt ifrån tårar!
Jag har provat på virus en gång tidigare, och då var jag sjuk 8 veckor i streck.
Jag kan inte vara sjukanmäld hur länge som helst från jobbet, men det är ett för fysiskt tungt arbete jag gör, för att jag ska klara av att jobba! Så länge det är såhär!
Efter ett kollat CRP - som var helt normalt och därmed bekräftade att det inte var en infektion, begva vi oss hemåt igen.
Då kom tårarna.
Det låter kanske löjligt, men jag är jätteledsen!
Ledsen för att jag är less detta, och för att jag är sjuk. Men också för att det inte känns som att folk tror på mig...

Utöver sjukan, så har min saknade och älskade vän Klara kommit upp till norrland med familjen.
Under två dagar bet jag ihop och försökte göra så gott sällskap av mig själv som möjligt, men känner mig inte helt nöjd.
Jag hoppas att Klara har haft kul ändå! Jag har i alla fall njutit av hennes sällskap!


Kommentarer
Postat av: Madde

Usch fy och blä! Det är ju verkligen inte kul att läsa! Jag lider med dig..



Krya på dig!

2009-06-29 @ 07:24:17
URL: http://maddekjell.blogg.se/
Postat av: sjuklingen

Tack! Men jag hoppas att du verkligen inte lider som jag! för då lider jag dubbelt med dig! Det här är inte kul!

Hörde ni skulle till Boviken idag! hoppas ni får jättekul! NJUT, ni som kan!

2009-06-29 @ 09:37:17
Postat av: Syrran

Fy va trist att du ska må så här!!

Jag tycker det var bra att ni åkte på akuten så har du det svart på vitt och kan säga det till chefen också om det behövs. Usch och fy, ber att du ska bli frisk snarast möjligt! Puss och Kram

2009-06-29 @ 12:00:16
Postat av: Martina

Hejsan lust att följa varandra via bloglovin?

I så fall skriv tillbaka till mig när du lagt till mig så lägger jag till dig :)

2009-06-29 @ 18:38:29
URL: http://miniimartina.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0