Första dagen

Idag var första dagen på jobbet.
Tillbaka på Strokeenheten!
Ingen inskolning. Men jag kan ju det mesta.
Däremot kände jag mig rätt lost där i början... Jag hade svårt att hitta spakarna på sängarna, i vilka skåp saker var m.m. Men, det är ju sånt som man fort kommer att lära upp igen. Jag är inte orolig.
Känns spännande med alla nya vikarier! Tidigare år har vi varit nästan samma vikarier, men i år är vi bara två gamla rävar. Jag och Nina vill säga.

En rolig händelse från dagen var btw att sjuksköterskan på min grupp skulle ringa och beställa ett EKG till en patient. Hon tar upp luren, när någon svarar säger hon genast -Hej, jag skulle vilja beställa ett EKG till strokeenheten idag.
Till svar får hon -Ehh, du har kommit till skelleftekraft...
Lyckat?! Haha

Jag hoppas på en bra sommar nu! En sommar där jag ska hinna träffa Klara! Hinna vara med Edvin, i hans stuga och så. Och såklart sol på mina lediga dagar!
Skulle också önska att jag lyckades byta bort dom där två passen i augusti, så att jag skulle kunna åka utomlands! O yeah, va perfekt det skulle vara!

Nu sitter jag hemma hos Edvin. Han är hos sin pappa och fixar med sin cykel. Han har satt mig på en uppgift, som i just denna stund känns lite jobbig. Det är en kreativ uppgift, och när jag saknar kreativitet och dess utom är mätt, har ont i huvudet och är trött, känns det inte så lätt. Men, vi får se om jag lyckas skrapa ihop någonting...
Var prat om en promenad med Sara ikväll, men jag vet inte hur det blir. Jag hörde regndroppar smattra mot fönstret alldeles nyss... Fast...Vi är söta, men vi är inte gjort av socker! Så det går ju att gå en promenad ändå. Om bara mättnadskänslan kan släppa!

Roger över Roger ut

PS. jag har punka på min cykel... =(

Kommentarer
Postat av: Linnea

Lycka till med jobbet:)

2009-06-09 @ 10:52:58
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Markus

hej, tyvärr har jag inte läst vad det är jag kommenterar för något, sorry... Men jag tänkte bara säga att jag också har en blogg =P



haha, det är en jätte oseriös blogg där jag skriver om innebandy, lite träningar m.m.

Om du är sugen kan du ju alltid kolla in den.



Ha det bra på jobbet föresten:)



Kram.



www.markusinnebandy.blogg.se

2009-06-10 @ 08:27:20
URL: http://markusinnebandy.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0