En månad

Nu var det ett tag sedan jag skrev ett inlägg... igen...

Men vad har jag gjort sen sist då?
Joo... Jag har varit hemma i Jörn.

I onsdags anlände Edvin också, vilket var rätt så efterlängtat!

Dock hade han inte vädret med sig, så det började regna och det förblev blött och kallt hela kvällen.

Men det var trevligt ändå. Syrran dök upp på helt oanmäld, och brorsan också, då vi fikade tillsammans allihop. Gott och mysigt!

Torsdagen blev bättre, men då menar jag vädret. För kl 07.01 ringde det i min mobil, sen på hemtelefonen, sen på Edvins telefon... Sen kom mamma hem och hämtade mig!! Det var alltså från jobbet, så det var bara att pallra sig upp... Edvin fick helt enkelt klara sig själv.

Det kändes sjukt surt, eftersom vädret var bra! Men, vi hann sitta ute i solen en stund när jag kom hem i alla fall.

fredagsmorgonen åkte vi tillbaka till staden. Edvin skulle luncha på stan, och jag skulle shoppa lite.
Det blev en skön hemmakväll med Pistvakt, Sjukan och Kopps!

 Edvin posar utanför sin klasskompis Simons hus i Jörn
  Jag och Edvin på altanen
Nertryckta i soffan

Lördagen blev riktigt lyckad tycker jag!
Först begav vi oss in till centrum för att kolla om det var något drag i demonstrationen. Inte för att jag är för våld, men jag ville bara se om det var någon action. Det var många demonstranter, men inte så många att demonstrera mot. Ca 500 skellefteåbor mot ett 20-tal rasister.
Efter en lunch på Kitchen begav vi oss hem till Edvin igen. Vi hann inte mer än att komma hem så ringde Edvins pappa och undrade om vi skulle komma till Skelleftehamn för att se om Edvin ville ha någonting från hans bortgångna farmors lägenhet.
Sedan visade Edvin runt mig i Ske-hamn, vi tog en glass på Alba-tross och kollade utsikten på Degeröbacken.
När vi ändå var så pass nära Örviken, bjöd vi in oss själv på middag hos Edvins pappa. Det var gott och mycket trevligt!
Efter lite fotboll och fototittande begav vi oss sedan hem.
En kall och blåsig, men ändå fin dag!

 Demonstrationen
 Hittade ett par coola glajjer hos Edvins farmor
  
På toppen av Degeröbacken var jag otroligt koncentrerad på att förklara någonting.
 


Idag firar Edvin och jag en månad tillsammans!

En månad!? Är det verkligen sant?
Jo, det var där i början av sommarens kant.
En månad!? Så mycket vi hunnit med!
Träffat "svärfars", och oj vad du led.
Nej, du skötte det snyggt
Omän syrrans kontrakt var en anings styggt.
Ditt syskonbarn vi också har skött
en varelse som var nått av det sötaste jag mött.
En rolig, omtänksam och bra grabb du är
en sån där som är lätt att hålla kär.
En månad och oj vad tiden går snabbt
att vara ett par är både ansträngande och slappt.
Men bra tycker jag faktsitk att det går
och jag hoppas att en månad kan bli till år!
Puss

Kommentarer
Postat av: Madde

Grattis! Så himla pluttinuttitgt! ;)

2009-06-08 @ 08:35:55
URL: http://maddekjell.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0