Is this the end?

Vilken helg vi har haft!
Soligt, varmt och helt underbart!
Synd att det var över så fort.
Men what's up med den här blåsten?! Det har ju blåst i flera veckor snart! Ska det fortsätta såhär eller?...

I lördags var det TG-avslutning. (TG=tonårsgruppen) Tänk att jag räknar mig till den fortfarande, och jag är inte ens tonåring längre. *hehe*
Dom andra sågs redan kl. 14 i Strycksele för lite vattenkrig, och tydligen bad i sjön också. Själv anslöt jag kring 19.30 då det var dax att se TG-filmen som vi gjorde tidigare i vår.
Det var en lite märklig stämning där vi satt i soffan... Vi tog en runda, där alla skulle berätta vad vi skulle göra i sommar m.m.
Var det här sista rundan? Var detta sista gången vi skulle ses allihop? Var det här slutet på TG?!
Några i gruppen kommer att flytta efter sommaren, och eftersom vi redan inte är så många i gruppen, kommer det inte att vara så många kvar ändå. I och med att dom flyttar, så sjunker ju också medelåldern på dom resterande, vilket kommer att göra att dom äldre som är kvar, kommer att avrunda också. Jag är själv en av dom som gjort det för flera år sedan... Det är så det funkar...
Det var en tråkig känsla, också med tanke på att det inte finns ungdomar som kommer att komma efter dom som fortfarande är unga i gruppen. Underlaget för att TG ska kunna fortsätta i många år till är väldigt litet.
Det är så sorgligt, för jag vill att alla ska få känna den gemenskap jag kännt i såå många år i gruppen!

Aja, det här var kanske inte så intressant för dig som läsare, men jag skriver detta för mig själv denna gång.
Kort och gott, det var en splittrad känsla den kvällen. Det var kul som vanligt, men sorgligt på något sätt.

Nu är jag hemma i Jörn. Känns skönt att vara här och ladda batterierna innan det är dax att börja sommarjobba!
Jag längtar! Samtidigt inte... Som alla somrar tidigare, finns det ju en massa annat man vill göra istället!
Jag vill resa, åka på festivaler, på läger och konferenser, och jag vill NJUTA av sommaren!


Kommentarer
Postat av: Mirijäääm

så sant så sant.

man vill som inte fatta det, att det kanske inte finns någonting kvar om ett par år, eller kanske bara ett år, vem vet.

Men underbart har det varit iaf! Trots att jag inte varit jörsare en dag i mitt liv, har jag alltid känt mig välkommen i gruppen!

Sommar sommar sommar <3

2009-06-01 @ 18:41:34

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0