24-25 mars

Det blev inget bloggande igår, jag hade som så fullt upp.
Så jag gör ett kort försök nu över gårdagen.

Peter - Grattis igen!
Igår tillbringade jag dom ca 2 första timmarna av eftermiddagen på café Lilla Mari med Jonna, Linnea och födelsedagsbarnet Peter. Det var jättetrevligt må jag säga! Och gott!

  
                                      Peter var lite rädd för gnistrorna

Jag tror nog faktiskt att jag tycker att Lilla Mari är det mysigaste caféet jag vet. Inte bara för att det är släktingar som sköter och äger stället. Gammalt och mysigt! Love it!


Idag har jag jobbat på Jörnköket. Idag blev det Grönan, där man packar grönsaker, skalar morötter m.m. En riktigt skön och rolig dag faktiskt! Jobbat med en som jag kommer riktigt bra överens med och som också har lätt till skratt.
Det blev mycke städning idag, vilket innebär mycke vatten. Och ingen av oss har haft så tur.
Jag skulle skura av en maskin och skölja av med högtrycken. Av misstag kom jag åt sprutknappen lite för tidigt, så jag missade maskinen och vattnet flög istället tvärs igenom rummet. Såklart rakt på morötterna...
Sen skulle hon skura golvet med en skurgrej vi har, som också kopplas till högtrycken. När hon skruvade på munstycket för att få skum, lossnade ploppen och vattnet sprutade även då tvärs igenom rummet, och även på henne eftersom hon försökte sätta handen för strålen.... Lyckat..? Nej! Samtidigt skrev hon förståss att jag skulle stänga av vattnet, men jag visste inte vilken av spakarna det var, eller åt vilket håll, så.... Ja, det hann bli ganska blött...
Sen hände en till grej med en annan vattenslang vid diskhon, men det är så krångligt att förklara så det ger jag mig inte ens på.
Jag har kort och gott haft kul idag. Dock avskyr jag att frysa, och det är kylrummen vi har skurat... *Brr*


Ja... Man har väll blivit gammal...
Nu för tiden är jag trött redan vid 21-22 på kvällarna! Förr har jag aldrig haft problem att sitta upp till 00 eller 01 på kvällarna, hela veckan även om jag skulle upp å jobba 7 på morgonen....
Nu, tja. Vad har hänt?! Fast, jag ska ju inte klaga. Det är ju skönt att somna tidigt om man har tid och lust med det. Dock är det inte lika roligt att vara trött på helgerna då det kanske händer nått istället! Jag blir ju så sjukt osocial när jag blir så trött... Inte bra! Jag får försöka bli ung igen helt enkelt! Haha

Nu ska jag ner till Eija. Mer behandlingar på G! Sån lyx! Gratis och allt, än så länge..  :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Wow, vad festligt med tomtebloss på kakan! Idag är det ca 20 grader och sol i Auckland :) kram

2009-03-26 @ 02:30:07

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0