Tack alla som medverkat

   Igår begav jag mig med bussen halv 2 till staden. Gick genast hem till syrran, där det spenderades en lång stund med samtal om framtid och tro. Sånt jag gillar vill säga. Svåra med djupa ämnen minsann.
Btw, jag ska börja bygga en stuga i skogen, bunkra upp med mjöl och konserver, för jag kommer inte att acceptera ett chip i handen eller pannan....
   Så var det dax för middag. Det är inte ofta man äter middag på Tatung en måndag, och det är inte heller ofta man blir bjuden! Kycklingspetten och potatisgratängen var riktigt gott! Nog det godaste jag ätit på Tatung någon gång!
Efter en underbart god och trevlig middag på Tatung med Farad och Marika + barnen, och en sväng på stan så hyrde vi en riktigt bra film jag blev tipsad om här om dagen! The freedom writers. En verklighetsbaserad och gripande film! Ett bra tips helt enkelt!!



   Ibland springer det in en svart katt i vårat trapphus. Det är ingen i uppgången som äger den, utan den hör tydligen till nån tant i nått annat hus här i närheten. Inatt var den nog instängd i vårat trapphus, för den skrek och skrek!!! Jag höll på att bli galen!! Men jag var för trött för att springa ut å slänga ut den!
När katta hade slutat skrika och jag hade fått somna om, gick det inte lång stund innan jag hörde "sätt upp stegen!" Såklart skulle stegen sättas upp just utanför mitt fönster! Det är nog lyhört som det är, men nu hörde jag verkligen vart enda ord som sas. Klockan var då just före 8 på morgonen, och jag ville så gärna sova ut!! Så jag var inte det minsta glad! (tydligen läcker det in i taket, så det var några snubbar som var där och lagade det.)
   Halv 1 var det dax att träffa Sara vid parkbron. Vi hade bokat in en fika på stan tillsammans, och det kan jag verkligen säga - det var en trevlig fika minsann! Ja, jag undrar verkligen varför vi inte umgåtts tidigare!
Vi satt länge på Glädjekällan och pratade och fikade. Guld tid!
Det har ju kommit en ny presentbod till staden. Vi kikade in där, och blev båda positivt överraskade av det trevliga paret som hjälpte oss hitta lite nya spännande teer. Jag käpte ett grönt te som luktade himelskt! Dock blev det en liten besvikelse, men ändå helt godkänt.
Efter en sväng på stan intog jag och Betty Subway för att äta middag. Gott, som vanligt!
Sen intog vi BIOstaden. Sarú? Jo, BIOstaden sa jag, du ä så slut! Kenny Begins -Yeah!
Det är nostalgi! haha!! men, jag säger nog ändå - tacka vettja serien Kenny Starfighter!



2 riktiga kanondagar! Tack o Tack till alla som medverkat! 
Tjing!


http://www.slutet.se/


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0