U.N.D.E.R.B.A.R.T!

Igår kväll när jag lagt mig i sängen och blundade, åkte jag fortfarande skoter! Ja, det kändes så! Som när man flygit flygplan i massor med timmar, eller gungat i vanlig gunga eller hängmatta.
Igår åkte jag skoter, som du säkert förstod....
Kanondag minsann! Strålande vackert väder, varmt och inte så blåsigt! En perfekt dag för berget med utsikt utöver ett skogigt norrland.
Pappa hade varit upp på berget på lördagkväll och skottat till en snygg och bekväm "soffa" i snön, så allt var klar´t å betar´t när vi kom fram. Fikakorgen åkte fort fram - varm choklad och mackor! Kan knappast vara så gott som när man sitter ute!
Sen var det dax för lite åkning i backen. Skaren var så hård, så vi kunde åka ner för hela backen utan madrass eller liknande. Jag skrattade så mycke första gången jag åkte ner, att jag knappt kunde få luft!
Sen var det dax för lite mer fika! Och mobilen åkte fram med musik - och plötsligt blev det en andlig stund! Ett fantastiskt ställe att bli berörd på! *haha* Och har du aldrig lyssnat på Why med Nichole Nordeman, så gör det!!
Ja, några timmar senare, med mer åkning i backen, lite till choklad och ett anings solbränt ansitke begav vi oss åter hem.
Hem efter en helt fantastisk dag! Tråkigt bara att inte Ante kunde förlja!!



Längst vägen hem stötte vi på några renar. Eller, snarare säkert 200!
Det är konstigt att det känns så exotiskt på nått sätt, även om man rätt ofta ändå ser renar. Fast, å andra sidan är det inte så ofta dom är typ en halv meter från en och man inte sitter i en bil....



Sen blev det en soft kväll hemma med middag, bus, filmklipp m.m.
Riktigt skön dag! Helt underbar!!

Btw, om du knyter en ståltråd runt ett träd och väntar ca 12-13 år så ser det ut såhär.


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0