Helt-klart-underbart!

Jag har verkligen haft mig en trevlig helg!
Den har tillbringats i umeå, med underbart folk, god mat och fint men slaskigt väder.

Tog bussen på lördag kl.10 till umeå. Hade turen att bli upplockad av Peter och hans bror Simon som var ute och körde med bilen. Då slapp jag leta mig hem till deras lägenhet. Fast, jag erbjöd mig att gå för att få röra på mig lite, och få friskluft efter en lång bussresa. Men, aja.. Skjuts va nice!
Först blev det rundvandring i den nya lägenheten som Peter och Frida intagit. Sen en soft pratstund i deras underbara vardagsrum!
Eftersom det skulle hållas inflyttningsfest på storgatan, begav jag och Frida oss till strömpilen för att storhandla någonting att smaska på. (Att vi först åt på Mc Donalds behöver jag ju inte nämna, det är ju nästan pinsamt....)
Väl tillbaka hemma i lägenheten bakades det suuupergoda muffins! Fixades snittar och ordnades inför en grym inflyttningsfest!
Klockan 18 plingade dom första gästerna på dörren. Det var Magda och Jakob! Så roligt att träffa dom igen! Var så längesen! Sen droppade det in fler, för mig både okända och kända människor! Så trevligt!

Festen innehöll massor med skratt, godis, spel, charad-lekar, prat, muffins, mys, chips, singstar och mycke mer!
En fullständigt underbar kväll! Tack för inbjudan Peter och Frida! Det var guld!



Det blev en kort natt. Vi somnade cirkus vid 3 på lördagsnatten, och för egen del kollade jag första gången på klockan vid 07 nånting morgonen efter. Dock blev det ändå en del slumrande fram till 11 ungefär, då det var dax att stiga upp å göra sig klar för att leta reda på ett café vid namn Skogis. Jag, som inte har någon koll på Umeå kände mig lätt förvirrad i min vandring, men jag hade en simple "karta" dit. Annars hade jag nog irrat runt ännu... så tack för den Peter!
Väl framme möttes jag upp av Henrik. Enligt mig klev vi in på ett fullproppat café, men enligt honom var det lite folk idag.
Hur som haver! Fikastunden var riktigt trevlig! Mycke "nyttigt".....
Efter ett par timmars pratande på caféet traskade jag hem i slasket. Sjöblöt om fötterna var jag när jag steg in genom dörren hos P&F igen. Men den var det bara att dra på sig skorna igen, då var det dax att bege sig till Wineyard för lite gudstjänst-tajm! Roligt att prova på en ny typ av varriant på gudstjänst.
Efter ett par timmar där, begav vi oss hem för att tillaga en underbar middag med potatis/grönsaksplandning och fläskfilé. Mumma!
Sen blev det film. 40 year old vergin. Jag hann dock inte ens se hälften innan det var dax att bege sig till bussen hem mot skelet igen. jag klev in i min egna lägenhet kl. 00.30. Då var jag frusen, trött och nöjd. Skönt att lägga sig då!
Tack för i helgen Peter och Frida, Simon, Henrik och alla andra jag träffat och mått bra med!


Imorse missade jag dock bussen jag skulle åka med hem till Jörn. Sömnen hade tagit över!
Jag var i alla fall hemma vid 11-tiden. Jag satte genast igång med att baka muffins! Frida inspirerade mig!
När dom var klara gick jag och kussen Eija en skön promenad i vårvädret. Strålande sol och +7 i skuggan! Helt sjukt! Men än vågar jag ändå inte hoppas att kylan är över. Vi har nog inte sett den riktiga vintern klart än....
Jag hade lovat Eija att få smaka på mina nybakta hallon och vit-choklad-muffins, så efter den sköna promenaden kan ni ju gissa vad vi gjorde..
Någon timma senare fick jag ett helt oprvocerat skrattanfall! Eller, nästan i alla fall... I mitt huvud spelades det upp sekvenser från en tid tidigare i mitt liv. Någonting som snart skulle ske igen!
Jag och Eija gick ut på en ny promenad, men denna gång hade vi ca 4 par tjocksockar på varje fot, och på det - 2 plastpåsar på varje fot... Sendan intog vi skoterleden. Prova det, ja, då vet ni vad jag pratar om! Då vet ni nog vad jag skrattade åt! Mohaha!
"Det ser typ förhistoriskt ut!" Citat från Eija

     


Oj, va långt detta inlägg blev, men det blir ju lätt så när man har nått roligt att skriva om!
Hoppas ni haft en grym helg ni också! Även om ni sett melodifestivalen. ;P *Tss*

Kramar och Hugs!

Kommentarer
Postat av: Syrran

HAHAHAHAHAHAHAAA!!! Jag började fnissa för mig själv när jag läste om plastpåsarna på fötterna! Det var härliga tider när vi gled omkring på dom!

Vill testa igen nån gång!! Kanske den 22:a??

Kul att du hade så trevligt i Umeåt!

Muffinsen såg gooooda ut...

2009-03-16 @ 22:33:21
Postat av: Frida

Hehe, nu har jag minsann koll på din blogg...



Tack själv! Är också väldigt nöjd med helgen som var, jättteroligt att du kom! :D Och kul att man fick inspirera lite ;) Kram!

2009-03-17 @ 16:29:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Frida

hej igen! Skulle du vilja skicka bilden med Linn och Peter som ska sjunga till mig. Du kan skicka den på min hotmail. Kram!

2009-03-18 @ 08:18:22
URL: http://[email protected]

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0