Terapi

Alltså, jag och min spindelfobi...
Den är jobbig alltså, för vissa spindlar går bra, vissa inte, och vissa platser är mer och mindre jobbiga att se en spindel på.
Jag vet som aldrig själv hur jag kommer att reagera vid ett möte med en spindel.
Edvin planerar redan för en sommar i deras stuga... En stuga som tydligen kryllar av spindlar!
Så, idag hade han terapi med mig. Han tvingade mig att googla på spindlar, att se på bilderna, och röra vid skärmen.
Vissa gick jättebra, vissa inte.
Jag är i alla fall glad att jag inte är en sådan som ständigt är på vakt, som måste kolla igenom lägenheten varje gång jag kommer hem, eller inte kan gå ner i källaren utan att känna skräck för ett ev möte med en spindel.
Även om jag en dag skulle komma över min spindelfobi, så tror jag att jag aldrig kommer att älska dom små, fula och äckliga grejerna....

Efter terapin var det dax för lite NHL. Eller, han hade bara batteri till en dosa, så det blev lite övningar istället.
Jag överraskar faktiskt mig själv med det där spelandet. Jag brukar ha så svårt med dosor, att få det att funka lixom, men det går ju, kanske inte så proffsigt, men det går!
Fick också göra mitt egna lag! Stockholm Vikings.
Jag tyckte dock att det var lite för manskraftigt i NHL, så mina spelare fick äran att ta in den lite mer feminina touchen.
Vad tycks?!


Kommentarer
Postat av: Maria

Mer färg åt folket!

2009-05-27 @ 20:18:09

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0