Ö-jörn, Bergsbyn och hem...

Kl. 14.08 anlände jag och min bror till Österjörns kyrka. 8 minuter försent, men vi kom mitt i en sång, så ingen märkte det.
Som många kanske vet gick ju både min farmor och farfar bort i början av året, och igår var det uppläsning av dom avlidna under året under en minnesgudstjänst.
Det var otroligt vackert! Sången, talet, och alla ljus. Kyrkan är också så vacker i sig, och får mig att komma in i nått visst lugn. Jag tror till och med att jag skulle vilja gifta mig i den kyrkan en dag. 

Efter gudstjänsten gick vi alla ner till kyrkogården. Min faster och nästan alla farbröder var där, och några av mina kusiner, min mamma och pappa och brorsan. Vi samlades vid farmor och farfars grav, bad Gud som haver och bara var tysta en stund. Det var så fint! 
Gick förbi Reginas grav också, och mamma gav mig ett ljus att få ställa vid hennes sten. 

Efter en kall men fin stund på kyrkogården, möttes vi upp hemma hos oss för att fika. 
Min ingifta faster hade bakat farfars favoritkaka - masarin. 



 


 


Övrigt:

Min farbror och fasters man stod och pratade. Plötsligt hörde jag min farbror fråga
-Vet du vad fjärrkontroll heter på bonska?
Svaret från min fasters man löd
- Hustru?


Var med dom fina i Bergsbyn igår kväll igen. (Elias fattades dock, och många andra). 
Denna gång hemma hos Jonna.
Men jag var trött... Oj så trött. Men mysigt tyckte jag att det var!
Vi såg roliga klipp, pratade, fikade och såg Låt den rätta komma in
Sen provade jag på någonting nytt... Att åka kvälls/nattbussen in till stan en lördagkväll.
Jag och han som körde bussen måste ju ha varit dom enda som var nycktra.
Det stank alkohol i bussen, och jag trodde jag skulle bli döv!
Så lång tid har det aldrig tagit att få sig hem från någon i Bergsbyn. Från att jag gick från Jonna, tog det lite mer än en timma att komma in genom min egna dörr.
Cykel nästa gång kanske?


Kommentarer
Postat av: Maria

Usch, vad otrevligt det lät att åka nattbuss. Skönt att du kom hem till slut iaf! Kram

2009-11-01 @ 16:06:23

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0