Sånt som förgyller min tid på jobbet...

Det är ofta när jag traskar runt i köket, sitter och löser min soduko eller bara sitter och tittar ut på eleverna som jag för höra eller se alla möjliga sjuka och roliga grejer. Ljud, danser eller miner.
Sådant som för stunden bara blir så klockrent! Som får mig att skratta/le både fysiskt och mentalt.
Ja, vissa moments kan verkligen förgylla min dag. Sådant som gör att jag kan komma på mig själv att stå och le när jag håller på med disken efter matsalens stängning.

Idag tex. tvärtittade jag ut genom gluggen och fick se en sekunds dans av en elev som, vid flera andra tillfällen gjort lite det samma, tvärdansar till som i sin egna värld där han står och väntar på sina kompisar.
Inte långt efter uppmanade han dom att skynda på, då i form av en melodi. En melodi han nog kom på i samma sekund som den kom ur hans mun, skulle jag tro...

En annan elevbad sin kompis lyssna på acorden han hade på papperet framför sig. Acapella alltså...
A C D F F Gm F A..(?)... Precis som om han skulle "höra" vilken fin melodi ser var.
Omän det mest troligt var på skj, så gjorde dom det så seriöst att det bara blev som så småkomiskt.

Tja, och vad kan man utläsa av detta då? Jo, att jag nog är rätt lättroad.
Men jag tar tillväara på tillfället helt enkelt, att hitta det där lilla som kan bli så kul och som kan, som jag sa, förgylla min dag.

Kvällen kommer att tillbringas hos min bror, också med sällskap av syrran.
Vi har just ätit en god middag och väntar på idol, och eventuellt en vit kladdkaka...

God kväll!



Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0