Grattis Frusse palt'n!


19 november är dagen då alla fyller år
då någon blivit längre eller kanske fått grått hår
Ken, Ivan, Karro, Evelina med fler
personer som alla gör att jag gärna ler
Men idag vill jag tillägna denna dikt till
Eija
som betyder mer för mig än vad ord kan säga
Hon är snäll, rolig och otroligt vacker
och på kvällarna hon gärna fikar oboy och macker
Många promenader det med henne blivit
ibland med mål eller vi planlöst drivit
Ibland målet varit stället med andra hands-grejer
där det inhandlats prylar eller kläder för tjejer
Eija är en som kan allt om Einar Ekberg
fast måleriet sitter nog bättre i hennes ryggmärg
Hon är en av alla som idag också fyller år
men än så länge har hon nog inga gråa hår
Hon för tillfället hemma från England är
- stanna kvar här om du mig som kusse håller kär!!
Grattis grattis till dig Eija från mig
och vad jag vill säga är att jag saknar & älskar dig!


/Bartelutemon



Också ett stort grattis till er alla andra som också fyller år idag!!! Verklige! GRATTIS!

 


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0