"Ja, eller du kanska bara har ett...?"

Idag när jag stod och diskade på jobbet, kom en av lärarna förbi.
Han började prata om nästkommande fredag, och att det då på skolan ska vara Friday all night.
Skolan kommer alltså att ha öppet ett helt dygn, från 16.00 på fredag till 16.00 på lördag.
Det ska spelas spel, det ska lanas, vara allmänt häng, det ska ses skräckfilm och ätas pilsnerkorv.
- Kul grej, säger jag.
- Ja, ta med dig barnen och kom! Säger han...

Jag fattade ingenting...
- Jag? barn? slänger jag ur mig
-Jaa, eller, du kanske bara har ett...?
Har jag nått?

Han kom inte ihåg att jag var skyldig honom pengar för en dricka förra veckan.
Då kom han väll inte heller ihåg att han själv var en av dom som satt och drev med mig över en lunch, att jag borde hooka up med nån av dom unga killarna från Thoren i Umeå, eftersom jag är ung, fri och ledig.

Något barn har jag inte, men är jag kvar i stan kanske jag kikar förbi ändå. Kan ju vara trevligt att träffa eleverna i privata kläder, kanske ta reda på vem som är vem, eller bara säga hej.

Nu sitter jag och väntar på att min gäst ska anlända. Personen att förgylla min tid en stund framöver är Miriam, och eventuellt Sara. Hon kanske skulle komma och kika på idol med oss.
Laxen är i ugnen och det kurrar i min mage! Miriam! Skynda dig!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Skrattade HÖGT för mig själv när jag läste ditt inlägg! HA HA HA!!! Kram

2009-11-06 @ 19:17:09
Postat av: Simon

haha började LE STORT då jag läste din mammas kommentar! :D

Älskar verkligen då man skrattar högt för sig själv! :D

2009-11-07 @ 02:35:44
URL: http://simorn.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0