Mjukisbyxor vs jeans

Mjukisbyxorna är ju en av alla dom bästa sakerna som uppfunnits.
Dom är mjuka, dom är lätta och dom får en att känna sig mer bekväm. Eller, jag talar för mig själv nu, men jag vet att det är många som håller med mig.

När jag gick gymnasiet så ägde jag knappt några mjukisbyxor. Det var dom jag hade på idrotten eller när jag var ute och promenerade osv. Annars var det alltid jeansen på.
Det gick ju hur bra som helst...
Idag är antalet mjukisbyxor i min garderob några fler. Har jag inte haft mjukisbyxorna på mig till och från jobbet, så åker dom på så fort jag kommer hem.
Jeans har jag också en hel del av, och dom är ju inte lika lösa och lediga. Dom är helt enkelt ganska tajta.
När jag går på stan i jeans eller är någon annanstans så tänker jag inte på det, men hemma kan jag knappt fungera i dom! Dom blir obekväma så fort jag kommer innanför dörren, och jag tar mig inte för att göra någonting om dom är på.

Jag hade tänkt vara effektiv och städa lite i min lägenhet nu när jag kom hem.
Men... här sitter jag... Och varför? Jo, för att jag har jeansen på mig fortfarande...




Se så bekvämt och lätt det går att böja sig ner tex.


Kommentarer
Postat av: anna

Kunde inte ha skrivit det bättre själv! Mer mjukisbrallor åt folket! :) Jag slänger också på mig mina så fort jag kommer innanför dörren hemma :)

2009-11-05 @ 17:07:07
URL: http://anst86.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0