Mysterium

När jag imorse trampade mig fram till jobbet, reflekterade jag över hur lugnt allting var.
Inte en bil så långt ögat kunde nå, och örat knappt kunde höra.
Tjejen som alltid springer över parkbron oavsett vilken tid jag gör det, hon var inte där idag...

När jag var mitt uppe i att torka bänkarna i ett av klassrummen, si sådär 40 minuter efter att jag anlänt till skolan, plingade det till i min mobil. 
"Påminnelse", var det första jag tänkte. Men, vad skulle jag bli påmind om så tidigt på morgonen?
Sen hörde jag att melodin inte stämde för att vara en påminnelse... 
Jag tog snabbt upp mobilen och såg att det var... MIN VÄCKARE!!!
Klockan var alltså inte 06.15 som jag trodde... Den var 05.15!!!

För mig är det ett mysterium att jag lyckades ta mig upp en timma tidigare utan att ha haft en väckare som larmat! För det kontiga var att jag tittade på klockan först när den var kvart över... Somnade om nån minut sen kollade jag klockan igen, somnade om osv, precis som att jag skulle ha znoosat som vanligt!
Tja, så går det när man inte håller reda på timvisaren!
Men det är fortfarande ett mysterium för mig hur jag kunde vakna utan att ha blivit väckt!

Jag lär ju vara död ikväll då... Efter en ca 4 timmars natt brukar ingen vara jättepigg...

God dag!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vilken miss! haha

2009-11-04 @ 14:34:14
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Nergfol

Haha! Ibland blir det tokigt!

2009-11-04 @ 17:03:23
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Syrran

Mäh, så märkligt!!

2009-11-04 @ 22:32:07

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0