Cykelturen till jobbet

Att stiga upp halv 6 och cykla till jobbet är jobbigt... Inget jag älskar att göra precis.
Men nånstans är det ändå inte så tokigt. Eftersom det nu för tiden är -3 grader när jag sätter mig på cykeln, så vaknar jag ju verkligen till. Däremot föredrar jag +grader!
Det jag också får se när jag cyklar över parkbron, gör det någonstans lite mer värt det.
Ibland funderar jag på att alltid ha med kameran och att varje gång jag går/cyklar över denna bro, ta kort från precis samma ställe varje gång. Så otroligt många varrianter på sol upp- och nedgångar det finns! Eller bara ett fint väder. Hur vackert som helst!
Jag har också laggt märke till att det är minst en till tjej som är uppe samtidigt som jag. Hon är dock en löpare. Vi möts nämligen alltid på parkbron. Det roligaste är ändå, att vilken tid jag än beger mig så är hon där! Om jag är sen, så är hon sen också, om jag vaknat och gett mig iväg tidigare, så har hon också det.
En annan notering är att det alltid är någon som är sen till bussen. Nästan varje morgon när jag cyklar över torget hör jag eller ser någon som springer för fulla muggar mot busstationen där det står en buss och puttrar ut avgaser.

Nu när jag skulle hem från morgonens arbete, mötte jag en kille på cykel just när jag kommit över parkbron. Han kom från min högra sida, och skulle svänga in på bron. Sekunden innan han försvann ut mitt synfällt måste han ha måttat fel, för han körde cykeln rakt in i broräcket! Jag hann bara uppfatta att han vinglade till, sen skramlade det. Tur att jag skulle åt andra hållet, då kunde han inte se mitt stora flin!
Men stackarn som hade en massa gångare i samma riktning som jag på bron, som mest troligt såg felmåttningen bättre än jag!

Yey! Jag får hämtning till jobbet idag! Tack Rebecka!


Parkbron 23/6 kl. 03.19


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka sköna reflektioner! Det är kanske sånt där som är Carpe Diem.... att Fånga dagen! Kram

2009-10-01 @ 15:27:03
Postat av: Anette

Vad i hela friden gjorde du på parkbron kl 03.19? :)

2009-10-01 @ 16:15:49
Postat av: Linnéa

Undrar samma som Anette!

2009-10-01 @ 19:59:29
URL: http://nollniotio.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag skulle till Edvin.

2009-10-01 @ 22:37:19
Postat av: Rebecka

Varsågod!! :)

Kram!

2009-10-02 @ 18:25:53
URL: http://entrollgummasvardag.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0