Torsdag

Väder: Mulet
Grader: +3
Tillstånd: Trött, orolig, glad och helt okej
Trött för: att jag sovit konstigt inatt. Kanske för att jag glömde stänga msn och en massa folk skrev. Förstod dock inte där jag låg och försökte sova att jag kanske skulle stänga ner det istället... Sen är det ju aldrig kul att stiga upp 20 över 5 på morgonen...
Orolig för: att det "ilar" i min mage. Det gör ont och eftersom jag känner igen känslan är jag orolig att det ska bli som då. Då gick jag med ilandet i magen i över en vecka. Ajaj säger jag bara!
Glad för: att det snart är fredag! Då bär det nämligen av till Östersund för lite kalas!
Helt okej för: att... Det bara är så. Saker och ting rullar på, jag har saker för mig och ja, allt är som bara okej.

Jag tycker att det känns lite sisådär när jag hela tiden försöker stoppa in jobbnyckeln i mitt lås, till min lägenhet.
Gillar jag den nyckeln mer? Har jag svårt att "lämna jobbet på jobbet"? Käns det som att mitt hem också är mitt jobb? Eller tar jag helt enkelt bara fel?
Min hemnyckel och jobbnyckel är ju inte ens lika varran, det borde inte vara så svårt att ta rätt tycker jag.
Jag är ändå imponerad av mig själv, att jag inte lyckats tappa bort någon nyckel ännu. Jag äger numera inte bara en, utan ganska många och än är alla kvar.

Hur som haver. Idag blir det jobb som vanligt, däremot ska jag på ett möte med nån miljökvinna kl. 13.30.
Jag vet inte riktigt vad vi ska gå igenom, och/eller om hon ska gå runt och kolla in lokalerna och så.
Efter det blir det att traska på stan en stund, försöka fördriva tiden med någonting tills jag ska sätta mig i frisörstolen. Idag blir det bara luggen som ska kortas av. Fast för första gången har jag ändå lite ångest över det, om jag verkligen ska klippa den eller inte, eller om jag ska ha hel snelugg eller bara snelugg...
Vilket i-landsproblem ändå...
Sen blir det att packa och städa klart i lägenheten. Direkt efter jobbet imorgon bär det av mot Östersund.
Det ser jag verkligen fram emot! Att få komma bort en stund, se annat och andra. Och kalas är ju alltid kul!
Det är min farbror som fyller 50 år. Mer om detta efter helgen!




Kommentarer
Postat av: Miriam

Take care och ha kul vännen! <3

2009-10-22 @ 19:34:28

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0