Då jag blir musikalisk...

Då jag har blivit musikalisk, och poetisk för den delen, då ska jag skriva en hyllningssång till musiken.
Det kom som bara över mig här ikväll, hur mycke jag kan njuta av den! Jag är så fascinerad över vilken inverkan musik kan ha på människor! på känslar och humör...
Hur vissa toner i en låt kan ge en rysningar! I love it!
Hur en textrad kan förändra ens tankebanor! Det är mäktigt!
Så mycke man kan förknippa med en sång!

Jag undrar ofta hur många låtar man kan utantill egentligen...
Jag är en sådan som har väldigt lätt för att lära mig melodier och texter, så jag gissar på att det finns ganska så många låtar i mitt lager genom alla mina 21 år.
Jag fascineras också av dom otroligt dementa tanterna och farbröderna, som trots att dom knappt har talet kvar, kan sätta sig och spela gitarr och sjunga en sång, psalm tex, nästan utan fel! Det har jag fått bevittna flera gånger på Gembot i Jörn. Lite imponerad varje gång!

För att jag älskar musik, älskar jag också Spotify!
Jag vill än en gång tacka Josef Snabb som gav mig inbjudan till denna fantastiskt uppfinning av program!
Ibland, när man är i mitt mest upprymda tillstånd av musiken, känns det som att jag är i en helt ny värld!

 


 


Denna låt gillas skarpt just nu. En av många!


Kommentarer
Postat av: Anonym

gillar också låten. upptäckte den på årets idol=P

2009-10-07 @ 23:20:39
Postat av: Anonym

Jamen eller hur, hur coolt ar det inte!? jag serverade ol som om jag aldrig gjort annat, lol!

kram!

2009-10-08 @ 10:15:05
Postat av: miriam

Spotify är typ VÄRLDENS bästa uppfinning!

Älskar musik! Älskar spotify!

2009-10-10 @ 23:58:48

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0