Fetaosten...

Det belv ett välda prat om min status på facebook igår.
"Martina Åhman vill ha fetaost till sin sallad, men får inte upp locket på burken..."
Just på facebook blev det inte så mycke sagt, men på msn frågades det flitigt om denna ost och denna burk.

The story
I onsdags gick jag till Hemköp efter jobbet för att inhandla diverse ting. (Blev dock besvikne över att dom ej hade utförsäljning...) Men när jag lix var där var det lika bra att handla.
Diverse ingridienser till en sallad hamnade i kundkorgen. Därav en burk med fetaost av märket Eldorado.
En 6kantig glasburk med ett vitt lock.
När det så igår var dax att toppa den upphackade salladen med denna fetaost, fick jag inte upp locket!
I vanliga fall brukar det vara jag som får upp locken, inte för att jag är starkast, utan för min teknik. Men igår hjälpte inte ens den!

Där står burken ännu... Fylld med fetaost inlagd i olja med paprika och lite andra kryddor, och ser så god ut!
Men... Som min kära kusin Betty sa... "dagens I-landsproblem", och ja, det är det verkligen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Din teknik"? Hmm, hur mycket teknik kan det egentligen vara att få upp ett lock. Man nyper åt och vrider! Eller?

2009-10-30 @ 17:09:57
Postat av: Anonym

Pröva ta typ skaftet på en gaffel eller något och stoppa under kanten på locket och böja, då kan du förmodligen få vakuumet att släppa och sen är det bara att öppna!

2009-10-31 @ 00:18:33

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0