vad är det egentligen att fundera på?

Igår hade jag nytt rekord på läsare! Hela 30 stycken!
Kul!

Igår tog jag mig i kragen och städade min lägenhet. Det kändes segt, för det känns som att städa är det enda jag gör på dagarna! Hur som haver var det behövligt... Det har blivit så tjockt i min byrå där jag har alla mina kläder, så jag hade inte idats pressa in dom jag plockade ut en gång. Nu är dom intryckte igen... Får se hur länge dom stannar där denna gång.
Jag diskade undan, dammsög, skurade och dammtorkade. Det luktade så gott!
Sen renbäddades sängen. Jag är så glad att jag tog hit mitt duntäcke, det är typ det bästa jag vet! Har haft det i Jörn förut, men där sover jag ju inte så ofta nu för tiden. Bättre att ha det här, så jag kan njuta av det fluffiga varma!
Finns det nått skönare än att lägga sig nyduschad i en ränbäddad säng och nystädad lägenhet? Jo, det finns, men det ligger på top 10 i alla fall, nästan top 5...

Nu vet jag ju att jag bor i sverige. Jag är en del av det samhälle som byggts upp på detta sätt.
Vi har hus/lägenhet, som vi inrett med det vi behöver och mycke mer. Jag, som dom flesta andra har en inkomst varje månad i form av lön, studiebidrag eller vart det nu kommer från. En lön jag kan köpa mat för, som jag kan handla kläder för, eller bara roa mig med.
Jag, liksom majoriteten i detta land har tak över huvudet, värme, rent rinnande vatten direkt i kranen, mat för dagen och kläder för alla väder.
Jag har inte den högsta lönen, jag har saker framför mig som jag vill göra som också kostar pengar...
Men jag har mer än barnen i afrika.
Jag vet att tiden bara rinner iväg! Så jag ska inte fundera så länge till! Vad är det egentligen att fundera på?!
Jag ska bli fadder!



Kommentarer
Postat av: mirrepirr

Faddern Martina- Låter som ett bra namn!



Jag gillar din design btw,

very najs!

2009-09-27 @ 08:16:10

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0