På gatan där jag bor...

Sitter här inne i värmen och tittar ut på grannarnas barnbarn. Dom är i full färd med att städa upp löven som fallit från träden. Dom krattar och sopar ihop löv, som dom sedan lägger i en hög en bit därifrån.
Först och främst ska jag säga att det är smått otroligt att dom fått ihop en lövhög, med tanke på den storm som är ute. Det är inte direkt så att löven blir kvar på sin plats när dom dragit ett drag med krattan. Men ja, dom har uppenbarligen lyckats.
Nu har dom ställt sig mitt i lövhögen och kör på det klassiska lövregnet! Tyvärr får dom inte så många löv på sig... Flickor små, det blåser för mycke! Och löven ni krattat ihop är snart tillbaka där dom först låg.
Men passa på! Lek! Det vill jag också göra!

Nu är det så mycke höst det bara kan bli! Fantastiskt!
Nu önskar jag mig bara en systemkamera att fota det vackra med, och för kvällen - regn och ännu mer blåst!


Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0