Lingon

Dat har varit en riktigt skön 3dagars helg!
Inte för att jag har gjort särskillt mycke, men jag har allmänt mest bara mått gott.
I fredags blev det pizza med syskonen och Ante, sen en skön hemmakväll i deras soffa med lite godis och lite Idol. Lördagen och söndagen har jag ju redan berättat lite om i mitt förra inlägg, men det var helt enkelt bara två bra dagar. 

Igår kväll var jag med Sara, hennes mamma och hennes mammas väninna och plockade lingon. 
Dock fanns det inte så mycke att plocka. Många bär låg redan på marken, vilket fick oss att gissa att någon redan varit och plockat, och kanske inte varit så noga med att verkligen försöka få upp alla i plockaren. 
Det var i alla fall fridfullt att bara traska runt bland buskar och snår, mitt ute i skogen. (Då har jag dock inte räknat in alla miljarders mygg som dök upp från ingenstans...) 
Dom bär jag lyckades plocka, gav jag i alla fall bort till bättre behövande. Jag gillar nämligen inte lingon.

Jag har redan varit och gjort dagens städning på skolan. Än en gång hann jag bara en del av skolan (nästan) klart, men jag känner mig riktigt nöjd ändå. Den andra delen får bli imorgon. Den är lite mindre och går lite fortare.
Så nu ska jag snart ta och kila ner i duschen för att sedan återvända till skolan.
Slutar alltså kl. 14 idag också, och då hoppas jag att vädret fortfarande är soligt. Då ska jag nog ta och gå broarna.

Ha en kanonbra dag!
Take care!♥

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, har du plockat lingon! Jo, visst är det trevligt i skogen....Jag ska också ut i "vacker-vere". Ha det gott! Kram

2009-09-15 @ 15:15:13
Postat av: Mamma

Det var jag som skrev inlägget ovan...

2009-09-15 @ 15:16:18

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0