Städpress...

Nyss hemkommen från jobbet...
Jo, det är sant! Jag var där redan kl.05.40 för att städa.
Nu är jag ledig fram till kl. 10, så jag pustar ut, och ska sen gå ner och duscha.

Att städa hemma går ju bra. Man har sina egna grejer, man gör det på sitt eget sätt, i den takt man vill.
Att städa på skolan går inte lika bra. Då räknar jag ju med att jag inte har gjort en sån typ av städning förr, i alla fall inte i så stora lokaler, och inte heller med den tidspress som jag har nu.
Jag har inte mina grejer, även om jag själv valt ut dom... Det är ju lixom en helt annan utrustning man behöver.
Jag gör det ju på mitt egna sätt, för jag vet inget annat. Och jag har inte det lugnet och den ron att städa i min takt. I så fall skulle jag fortfarande vara kvar där, och förbli några timmar till.
Skolan är uppdelad i två delar typ. Nu har jag hunnit städa en del, och inte ens hela den!! Ändå jobbade jag över 25 minuter... 25 minuter jag inte får betalt för...
Som plus på det, la jag märke till att min mage inte riktigt fixar det.
Sen gymnasiet, då jag stressade ihjäl mig inombords för att prestera bra och hinna göra mina arbeten, så har jag märkt att magen blivit känsligare, har så mycke lättare att få magkatarr.
Jag förstår ju att det ska gå att städa skolan på en och en halv timma. Städerskan som var där före mig gjorde det ju. Så, förhoppningsvis ska jag också lyckas en dag. Krävs väll bara vana. 
Men... Helt ärligt, jag vet inte om jag klarar pressen till dess. 
Men... Än ger jag inte upp!

 

Kommentarer
Postat av: Anette

Men gumman så trist för dig. Det blir ju verkligen inte kul om det fortsätter så här för dig... att du bara känner stress och magen kajkar för dig..



Att du jobbar övertid och inte får nåt för det stör jag mig fortfarande på rejält!



Lycka till med allt! STYRKEKRAMAR!

2009-09-10 @ 10:27:28
Postat av: Edvin

Jag instämmer med föregående talare. Att jobba över utan att få betalt är inte okej. Störande...

Ta inte ut dig nu, det är ingen som tjänar på att du sliter ut dig.

2009-09-10 @ 22:22:50
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0