15%

Tjänsten som mat/städtant har nu blivit utökad med 15%.
Jag är nu inte ensam om jobbet. Det är någon annan som ska jobba 15% bara på måndagar, så då är jag alltås ledig! 3dagars helg är ju inte helt fel!
Detta har inte förädrat tiden för matserveringen, men nu kommer jag att ha 2 timmar åt gången på mig att städa. Det är 40 minuters skillnad, så jag hoppas att det ska få mig att lugna ner mig lite.

Nu är det då dax att lägga ett typ av schema.
Ska jag stida upp och börja städa kl. 6? eller ska jag stanna kvar 2 timmar efter lunchen och städa?
Jag är ju inte morgonpigg nånstans! så egentligen borde valet inte vara så svårt. Men å andra sidan är det väldigt skönt att sluta kl. 14.
Jag ska nämligen lämna in mitt förslag på schema idag, så jag måste ju som bestämma mig.
(några minuter senare)
Det lutar nog ändå åt att stiga upp och göra bort det.
Jag behöver ju bara ta mig ur sängen, dra på mig några kläder och fara. Jag får städa när skolan är tom. Sen kan jag hem och duscha, för att komma tillbaka och jobba till kl. 14, och sen är jag klar!
Iofs, sovmorgon och att jobba till kl. 16 är ju inte värre än att jobba till 16 på lassa. Men då är skolan full av elever istället.
Nää... det här var ju jättesvårt!

Hur som haver! Jag är glad att jag har någon som kan vara vikarie för mig, om jag blir sjuk eller så.
Då kanske jag till och med kan ta ledigt och hälsa på Klara, Linnea eller nån annan skön människa!

Nu funderar jag på att ta en liten tupplur innan jag ska tillbaka till skolan.
Jag steg upp och var där kl. 8 imrose, men fick då veta att jag inte skulle vara med på mötet dom har varje fredag. Så jag gick hem igen.

Ha en bra dag!
Bye then!


Kommentarer
Postat av: Edvin

Känns som en no brainer för mig. Upp och städa tidigt. En tom skola är förmodligen många gånger lättare att städa! :)

2009-09-11 @ 13:14:48
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0