Värt kameraköp

Så är jag tillbaka i verkligheten.
Tillbaka på jobbet.
Tillbaka i staden som inte är så kul alla gånger.

Idag har i alla fall Johanna Rask förgyllt min eftermiddag, över en god kopp te på café lilla mari. Mycket trevligt!
Ikväll kommer Mirre och ska sova över hos mig. Längtar att få träffa henne! Min darling har nämligen tagit körkortet OCH kommit in på Kaggeholms folkhögskola! GRATTIS MIRIAM!!! Jag är så stolt!

Om någon orkat läsa mitt tidigare inlägg, så läste ni kanske där nånstans om min sprillarns nya kamera.
Ja, det är sant! Jag har investerat i en systemkamera! En Nikon D3000.
Grymt nljd hittills, men ännu kan jag inte alla inställningar å sånt...
Jag och brorsan var runt på några butiker här i stan för att kolla på kameror. Jag fastnade för denna. På butikerna låg bara kameran på 4999:-
Brorsan bad sin kompis kolla upp va den kostaade på Dustin och med sin kompis studentrabatt.
Då fanns kameran för 4800:- inkl. väska, 8g minneskort, en väska och ett PS elements. Det var ganska givet att han fick beställa då!
Kameran anlände till mig ca 20 minuter innan det var dax att springa till tåget ner till göteborg. Lite tur jag hade!!!



Nu ska jag ta å kila. Jag trodde inte att jag skulle sitta så länge här på jobbet med datorn, så jag tog inte med mig någon kabel. Batteriet håller alltså på att ta slut. Sen antar jag att Mirre borde stå och knacka på min dörr snart.
Så, take care now, byebye then!
Och ta det lugnt med majbrasan imorgon!

Kommentarer

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0