Natten efter galamiddagen

Det är år mellan gångerna som jag gör någonting konstigt i sömnen, men inatt måste jag ju ha gjort det konstigaste... Men, ni fattar inte hur obehagligt det var!
Jag låg och sov så sött i min sköna säng. Sen, om jag vaknade och hallucinerade eller om jag drömde vet jag inte. Jag låg i alla fall i min säng.
Det är ju dom här rackarns spindlarna som alltid ska besöka mig på nätterna... Jag vände huvudet in mot väggen och fick se min värsta skräck, typ... En stor svart prick, med 8 ben som var 50cm långa!!!
Inte nog med att jag redan var hes sen galamiddagen igår kväll, så hörde jag mig själv skrika utöver mig, och plötsligt stod jag ute i vardagsrummet! Fort gick det! Jag är glad att jag inte rev ner datorn på vägen ut!
När jag verkligen vaknat till där ute i vardagsrummet, öppnade jag fönstret och började skratta. Så sjuk upplevelse!



Galamiddagen i alla fall... Jag var rätt negg innan, kände mig inte alls upplagd för att vara social och se alla som fick för mycke att dricka. Men ibland är det bra att ha för låga förväntningar. Då kan man ju istället bli positivt överraskad, och det blev jag!

Negativt:
Den sjukt höga ljudnivån
Köttet i huvudrätten hade god smak men var sjukt svårt att tugga, så jag gav till slut upp.
För mycke jobbsnack
Bordsgrannen kunde vara svår höra på ibland, då skånska är så svårt att förstå, speciellt i hög ljudnivå.
Smaklös efterrätt

Positivt:
Min bordsgranne som plockade av min mat, bjöd mig på dricka, inspirerade mig och var otroligt rolig
God förrätt, god huvudrätt, och jag upptäckte att hjortronen på efterrätten var jättegoda!
Fint uppklädda kollegor
Trollkarlen som överraskade. Så sjuuukt rolig!
Den sköna känslan när man inte har skrattat så mycke på såå länge!


Jag ångrar att jag inte hade med mig kameran igår kväll. Nä, den låg hemma så fint på soffbordet och gjorde ingen nytta.

Kommentarer
Postat av: Edvin

Du kan på natten du också! ;)

2010-08-11 @ 22:59:00
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0