Bergsbestigning och kvällsdopp

Vi har verkligen haft 2 fina sommardagar nu! Man kan ju hoppas att augusti fortsätter leverer på detta sätt.
Gårdagen ägnades mestadels uppe på kusinernas garagetak och brännan var ett faktum.
Idag har solskyddskrämen kommit till användning, men visst har det tagit på! Det är ju som konstigt ändå, trots att jag vistas betydligt mer i solen än vad brorsan gör, som också har svårt för att bli brun, så är han ändå brunare än mig... :(

Hur som haver. Jag fick lov att stiga upp i ottan (09.00) eftersom vi skulle på dagsutflykt med kusinerna idag.
Bergsbestigning av Vithatten. Det är helt klart sjukt jobbigt att gå dit upp, me det är också helt klart sjukt värt det när man väl är på toppen!
Efter lite fika, efter att ha kikat lite i kikaren och efter lite eko-sång, begav vi oss ner igen.

Nu har jag just kommit hem från Strycksele. Det är nästan så jag skäms att säga att jag var där för att ta mitt allra första dopp för i sommar, eller, jag kan nog till och med säga - för i år!
Det var kallt, men skönt. I alla fall att få på sig dom varma kläderna efteråt.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Såg ju riktigt rofyllt ut att sitta på en solig bergstopp och titta ut över den norrländska skogen! =)

2010-08-10 @ 20:10:12
URL: http://nosaj.blogg.se/
Postat av: Jonas

Såg ju riktigt rofyllt ut att sitta på en solig bergstopp och titta ut över den norrländska skogen! =)

2010-08-10 @ 20:13:12
URL: http://nosaj.blogg.se/

Kommentera tack!:

Heter du nåt eller?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Något att tillägga?:

Trackback
RSS 2.0